• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116005
+
-

رشد 1.3 درصدی شاخص بورس

چهارمین روز متوالی رشد بازار سهام


دیروز برای چهارمین روز متوالی شاخص کل بورس تهران رشد کرد و ارزش روزانه معاملات بالای 10هزار میلیارد تومان تثبیت شد، این رشد چشم‌انداز بازارسرمایه برای صعود بیشتر در روز‌های آینده را تقویت کرد.
به گزارش همشهری، آنطور که آمار‌ها به‌ویژه آمار معاملات روزانه نشان می‌دهد وضعیت کلی بازار سهام نسبت به چند‌ماه گذشته بهبود پیدا کرده و امیدواری‌ها را برای تداوم شاخص بیشتر کرده است. مطابق آمارهای موجود جریان ورود نقدینگی به بازار سهام در 4روز کاری گذشته، مثبت شده و ارزش روزانه معاملات هم با رشد چشمگیری مواجه شده است. از 20مرداد که روند نزولی بازار سهام آغاز شده بود روزانه میلیارد‌ها تومان نقدینگی از بازار خارج می‌شد اما اکنون که 4روز از روند صعودی بازار سپری شده چند صد میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شده است ضمن اینکه ارزش روزانه معاملات هم که یکی از مهم‌ترین نماگر‌های بازار سهام است با رشد محسوسی مواجه شده است. 
این روند در مبادلات دیروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس تهران با 16هزارو 400واحد افزایش معادل 1.3درصد افزایش یافت. نکته حائز اهمیت در مبادلات دیروز مبادله نزدیک به 13هزار میلیارد تومان اوراق بهادار بود که نشان می‌دهد ارزش روزانه معاملات از چهارشنبه هفته قبل تاکنون بالای 10هزار میلیارد تومان تثبیت شده است. 
در طول 3‌ماه گذشته ارزش روزانه معاملات به کمترین حد خود رسیده بود و به‌طور میانگین روزانه 6هزار میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس و فرابورس دادوستد می‌شد. تحت‌تأثیر رشد شاخص در مبادلات دیروز بیش از 67هزار میلیارد تومان به ارزش بازار سهام اضافه شد و جمع کل ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس بار دیگر به مرز 6000هزار میلیارد تومان رسید. محمدابراهیم سماوی یک کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه آیا روند صعودی بازار سهام ادامه خواهد داشت یا خیر گفت:بازار سرمایه از منظر عوامل بنیادی چشم‌انداز مثبتی دارد اما عمده سرمایه‌گذاران منتظر تثبیت شاخص و همچنین تعادل بیشتر بازار هستند تا با خیالی آسوده‌تر به سهم‌های ارزنده ورود کنند. 
او افزود: برای تثبیت شاخص و در ادامه متعادل شدن بازار عامل نقدشوندگی و همچنین اعتمادسازی از مهم‌ترین عوامل هستند. در مورد نقدشوندگی وجود الزام رکن بازارگردان برای شرکت‌ها کمک بسیار بزرگی خواهد کرد که در آینده نتایج آن را خواهیم دید و در مورد اعتمادسازی، اتخاذ تصمیمات مناسب بیشتر و همچنین وحدت کلام و عمل مسئولان مربوطه می‌تواند مؤثر واقع شود. مجید عبدالحمیدی هم درباره چشم‌انداز بازار سهام به بورس‌نیوز گفت: وضعیت فعلی بورس قابل مقایسه با سال۱۳۹۲ نیست و با توجه به رشد قیمت‌های جهانی، شاخص‌کل هم ناگزیر به صعود است. با توجه به وضعیت قیمت ارز و قیمت‌های جهانی، سهام‌های صادرات‌محور یا سهام شرکت‌هایی که قیمت محصولات آنها به دلار بستگی دارد، با توجه به ریزش‌های اخیر شرایط بسیار خوبی خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید