• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 115971
+
-

قهرمانی پرسپولیس جوان در تخت‌جمشید

پرسپولیس، قهرمانی لیگ تخت‌جمشید را از تاج پس‌گرفت و برای دومین‌بار، قهرمان این جام شد

ورزش
قهرمانی پرسپولیس جوان در تخت‌جمشید

جواد نصرتی  

پرسپولیس در سومین لیگ تخت‌جمشید، چنان تغییرات عمده‌ای داشت که شانس کمی برای قهرمانی آن قائل بودند اما سرخ‌ها با خون تازه‌ای که بازیکنان جوان به این تیم داده بودند، اجازه ندادند تاج از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و برای دومین بار قهرمان لیگ تخت‌جمشید شدند.
این تیم 2سال قبل با مربیگری الن راجرز قهرمان نخستین دوره تخت‌جمشید شده بود اما تاج جام را از آنها ربود. پرسپولیس، در سومین دوره دچار تغییرات زیادی شد و علاوه بر راجرز، بازیکنان بزرگی مانند حسین کلانی، بیوک (عزت) وطن‌خواه، هادی طاووسی و محراب شاهرخی را بنا به دلایل گوناگون از دست داد و با هدایت همایون بهزادی، لیگ را هم با شکست شروع کرد. در ادامه، بهزادی به‌خاطر اصرارش به دوپینگ بازیکنان تاج در شکست 3بر یک برابر آبی‌ها مجبور به جدایی از پرسپولیس شد و هدایت تیم به دستیار او، وطنخواه رسید. پرسپولیس، آرام آرام اوج گرفت و در مسیر قهرمانی قرار‌گرفت تا اینکه 2هفته مانده به پایان لیگ، با تساوی بدون گل برابر برق، قهرمان زودهنگام سومین دوره رقابت‌ها شد. بازی محتاطانه پرسپولیس در این مسابقه البته هواداران تیم را ناراضی کرد. آلن راجرز انتهای لیگ دوم، به رایکوف سرمربی تاج گفته بود که تیمش جام را فقط برای یک فصل به تاج قرض می‌دهد و فصل بعد آن را پس می‌گیرد. پرسپولیس، در غیاب راجرز، وعده او را عملی کرد.

ایستاده از راست: اسماعیل حاج‌رحیمی پور، ایرج سلیمانی، جواد‌الله‌وردی، بیژن ذوالفقارنسب، رضاوطن‌خواه و ابراهیم آشتیانی(کاپیتان)
نشسته از راست: جهانگیر فتاحی، صفرایرانپاک، ایرج ادیبی، علی پروین و حسین‌قره‌خوانلو

این خبر را به اشتراک بگذارید