• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115917
+
-

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد

پیشنهاد اصناف؛ تعطیلی دوهفته‌ای همه مشاغل

گزارش
پیشنهاد اصناف؛ تعطیلی دوهفته‌ای همه مشاغل


هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در مورد وضعیت تعطیلی یا تداوم فعالیت برخی مشاغل و کسب و کارها ابلاغ نکرده و احتمالا امروز، دوشنبه، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با همشهری در مورد وضعیت فعالیت کسب و کارها و مشاغل از روز شنبه هفته آینده گفت: اگرچه اصناف از تعطیلی مشاغل و کسب کارها متحمل ضرر و زیان می‌شوند اما تامین سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال کرونا حتی با تعطیلی مشاغل و کسب و کارها در اولویت است.
قاسم نوده فراهانی با اشاره به اینکه هنوز اتاق اصناف ایران از جزئیات تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی مشاغل و کسب و کارها اطلاعی ندارد و احتمالا در نشست امروز در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: پیشنهاد اصناف تعطیلی کامل دوهفته‌ای برای قطع زنجیره انتقال کرونا و تامین سلامت مردم است و بر این اساس باید همه جا حتی بانک‌ها نیز تعطیل شود اما به‌نظر نمی‌رسد، دولت چنین تصمیمی را در دستور کار داشته باشد و احتمالا بازهم برخی مشاغل تعطیل می‌شوند و برخی دیگر به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.هنوز در زمینه کم و کیف تعطیلی مشاغل از روز شنبه هفته آینده تصمیمی از ستاد ملی مقابله با کرونا به اصناف ابلاغ نشده است، قرار است در این زمینه تصمیم‌گیری و فهرست مشاغل مشخص شود تا اتاق اصناف نیز به واحدهای صنفی اعلام کند. او با بیان اینکه قطعا مشاغل و کسب و کارهای پرخطری که تا‌کنون تعطیل بوده‌اند همچنان تعطیل خواهند ماند، گفت: احتمال تعطیلی برخی مشاغل دیگر برای مقابله با شیوع کرونا وجود دارد که در حال گفت‌وگو با استانداری برای مشخص شدن این فهرست هستیم اما از آنجا که تا‌کنون به‌طور رسمی در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا و استانداری تهران مصوبه‌ای را به اتاق اصناف ابلاغ نکرده، نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اتاق اصناف پیگیر مشخص شدن وضعیت فعالیت مشاغل و کسب و کارها از طریق استانداری و ستاد ملی مقابله با کروناست، گفت: چاره‌ای جز تعطیلی دوهفته‌ای برای مقابله با موج شیوع کرونا نداریم اما تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه برعهده دولت و ستاد ملی مقابله با کروناست و هر تصمیمی که در این زمینه ابلاغ شود، اتاق اصناف پیگیر اجرای کامل آن خواهد بود.


   ممنوعیت حراج فصلی، فروش فوق‌العاده و نمایشگاه عرضه مستقیم


 رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و برای جلوگیری از تجمعات مردمی برگزاری هرگونه حراج صنفی فصلی ممنوع است، گفت: در شرایط کنونی شیوع کرونا اتاق اصناف هیچ مجوزی برای اجرای طرح‌های فروش فوق‌العاده، حراج فصلی یا نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نخواهد داد زیرا صدور چنین مجوزی ممنوع است. نوده فراهانی با اشاره به برپایی حراج توسط یکی از واحدهای صنفی در شهرک غرب، افزود: این واحد صنفی مرتکب تخلف شده است و مجوزی برای برپایی حراج فصلی و حتی پروانه کسب نداشته و به‌صورت خودسرانه نسبت به برپایی حراج اقدام کرده است. او افزود: این واحد صنفی جریمه و به‌دلیل نداشتن مجوز برپایی حراج، پروانه کسب و خطر گسترش انتقال و شیوع کرونا پلمب شده است. در شرایط کنونی حتی درصورتی که واحدهای صنفی درخواست برپایی حراج فصلی، فروش فوق‌العاده یا نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را به اتحادیه‌های مربوطه ارائه دهند نیز به‌دلیل ممنوعیت صدور مجوز در اتاق اصناف رد خواهد شد. نوده فراهانی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا برگزاری هرگونه حراج برای فروش اجناس در شرایط کرونایی را ممنوع اعلام کرده است، گفت: بر این اساس اتاق اصناف تهران روزانه بازرسی‌هایی در سطح شهر تهران انجام داده و مطابق قانون با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌کند. او همچنین با اشاره به ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی بعد از ساعت 18، بنا به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، گفت: اتاق اصناف با بازرسی‌های انجام شده از آغاز طرح ممنوعیت فعالیت بعد از ساعت 18، به بیش از 400واحد صنفی که بعد از این ساعت همچنان فعالیت داشتند، تذکر داده و 30واحد صنفی نیز به‌علت رعایت نشدن ضوابط قانونی جریمه شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید