• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115862
+
-

بورس/ رشد64درصدی ارزش مبادلات سهام

بازار سهام در مبادلات روز گذشته برای سومین روز متوالی با صعود مواجه شد و ارزش روزانه معاملات با یک جهش 64درصدی به 17هزار میلیارد تومان رسید، به‌نظر می‌رسد به‌دنبال اعمال سیاست‌های افزایش طرف تقاضا سیاست‌های کاهش طرف عرضه هم در بازارسرمایه به‌کار گرفته شده است.
به گزارش همشهری، به‌دنبال برنامه‌های تازه مقامات بازار سرمایه برای افزایش طرف تقاضا در بازار سرمایه، دیروز بازار سهام برای سومین روز متوالی با صعود مواجه شد. سازمان بورس از 10روز پیش سیاست‌هایی را برای افزایش تقاضا در بازار سهام در پیش گرفته است. افزایش عملیات بازارگردانی، افزایش سقف اعتباری کارگزاران به مشتریان و تزریق منابع جدید به صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه ازجمله سیاست‌هایی است که توانسته طرف تقاضا را در بازار سهام تقویت کند و حتی در مبادلات دیروز به رشد محسوس ارزش معاملات منجر شد. به‌دنبال این سیاست، تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد همزمان برنامه‌هایی برای کاهش حجم عرضه سهام و فروش در بورس هم دنبال شده؛ خبر‌های دریافتی نشان می‌دهد عرضه سهام عدالت تا اطلاع ثانوی و بهبود وضعیت بازار متوقف شده حتی یک مقام آگاه در بورس تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفته؛ به هیچ عنوان اجازه عرضه خرد در بازار داده نمی‌شود و عرضه بلوکی نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

افزایش ارزش معاملات
تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد با آغاز روند صعودی بازار سهام از روز چهارشنبه هفته قبل ارزش کل معاملات هم با رشد مواجه شده و در مبادلات دیروز حتی با رشد 64درصدی مواجه شد. ارزش روزانه معاملات در طول دوره‌های نزول به زحمت به 6هزار میلیارد تومان می‌رسید اما در روز چهارشنبه ارزش کل روزانه معاملات به 13هزارو 700میلیارد تومان و در مبادلات روز شنبه به 10هزارو 400میلیارد تومان رسید. این روند رو به رشد معاملات در روز یکشنبه هم ادامه یافت و ارزش کل روزانه معاملات از مرز سطح 17هزار میلیارد تومان عبور کرد. به باور تحلیلگران رشد ارزش معاملات یکی از علامت‌های بارز برای رشد دوباره بازار سهام است. در مبادلات دیروز همچنین شاخص کل بورس تهران 9هزارو 716واحد رشد کرد و به یک میلیون و 257هزار واحد رسید. از نظر تکنیکی شاخص بورس در این محدوده با یک حمایت پر قدرت مواجه است و به زعم تحلیلگران این محدوده می‌تواند ازجمله نقاط بازگشت بازار سهام باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید