• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115840
+
-

بفرمایید دمنوش‌های پاییزی

بفرمایید دمنوش‌های پاییزی

در فصل پاییز، شب‌ها معمولاً سرد و مرطوب و روز‌ها گرم و خشک هستند. باید در طول زمان کم‌کم به این تغییرات روزانه عادت کنیم. این خشکی و تغییرات دما پیامی به بدن می‌رساند که نشان‌دهنده تغییر فصل است، اما نه یک تغییر فصل کامل. این تغییرات دما می‌تواند سبب ایجاد بی‌قراری، هضم نامنظم و خشکی غشای مخاطی بینی شود. این خشکی بینی، ریه و مسیر‌های گوارشی را نسبت به گرد و غبار و میکروب‌ها آسیب‌پذیر کرده و در نهایت منجر به بیماری می‌شود. برای کم کردن این وضعیت، یکی از شیوه‌ها استفاده از دمنوش‌هاست. در زیر به برخی از دمنوش‌های فصل پاییز اشاره شده است.
چای نعنا: «نعنا» یک چای عالی برای حمایت از عملکرد ریه و تقویت سیستم گوارش است. این ترکیب به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، به‌ویژه در آب و هوای سردتر که باید از ریه‌ها محافظت کنیم.
چای میخک: «میخک»، عملکردهای حمایتی زیادی برای بدن دارد با خواص ضد قارچ، ضد‌باکتری و ضد درد، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بین برنده خلط هستند.
چای پوست درخت نارون قرمز: این گیاه با پوشش غشای مخاطی، سبب کاهش التهاب و درد گلو می‌شود. شیرینی طبیعی آن هم اثر ضد التهابی داشته و از طریق دستگاه گوارش به بهبود عفونت‌های ادراری و سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند.
چای زنجبیل: «زنجبیل» علاوه بر گرمی و تسکین‌دهنده، خواص ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که درد عضلانی را کاهش داده و با عفونت مقابله کرده و سیستم ایمنی و لنفاوی را بهبود می‌بخشد.
کرم خدابخشی‌ـ کارشناس گیاهان دارویی ساکن منطقه 21

 

این خبر را به اشتراک بگذارید