• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11582
+
-

افزایش2500 اتوبوس به حمل‌ونقل شهری پایتخت

 2500دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران می‌شود که این رقم نسبت به 6500دستگاه اتوبوسی که هم‌اکنون در اختیار داریم، رقم قابل توجهی است. این خبری بود که در بازدید صبحگاهی دیروز محمد علی نجفی، شهردار تهران اعلام شد.
به گزارش ایلنا،‌مهم‌ترین مشکل ناوگان حمل‌ونقل عمومی از منظر وی، کمبود اتوبوس و مترو است. وی در این‌باره گفت: قرارداد خرید 630دستگاه قطار مترو به‌زودی قطعی می‌شود و کار آن آغاز خواهد شد. در کنار آن مجوزی از سوی شورای اقتصاد برای دو فاینانس 350میلیون یورویی داریم که می‌توانیم به واسطه آن ناوگان مورد نیاز مترو را خریداری کنیم. اگر این موارد را عملی کنیم، در سال97یک حرکت جدی در بخش توسعه ناوگان مترو ایجاد می‌شود، البته باید درنظر داشت که تحویل این قطارها مدتی طول می‌کشد و به‌نحوی نیست که بلافاصله قابل دسترسی باشد. از سویی با استفاده از طرحی که دولت تحت عنوان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور دارد، می‌توان هزار دستگاه اتوبوس جدید را در اختیار بخش خصوصی قرار داد و علاوه بر این، مبلغ 180میلیارد تومان در بودجه سال97 پیش‌بینی شده است که در اختیار بانک‌ها گذاشته شود و بانک‌ها به بخش خصوصی برای خرید اتوبوس‌های نو تسهیلات ارائه دهند. با این دو اقدام، 2500دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران می‌شود که این رقم نسبت به 6500دستگاه اتوبوسی که هم‌اکنون در اختیار داریم، رقم قابل توجهی است. نجفی همچنین خبر داد که بخش عمده‌ای از ناوگان اتوبوسرانی تهران بالای 10سال عمر دارند، درحالی‌که طبق قانون اتوبوس‌های بالای 10سال باید از سیستم خارج شود. علاوه بر جایگزینی ناوگان جدید، باید تعداد اتوبوس‌ها را نیز زیاد کنیم تا فاصله بین حرکت اتوبوس‌ها تا این حد زیاد نباشد و شهروندان راضی باشند. او تأکید کرد: در مجموع خدماتی که انجام می‌شود، نسبت به نیازهای شهر تهران کافی نیست و مهم‌ترین مسئله ما تقویت ناوگان اتوبوسرانی است که آن هم نیاز به بودجه دارد.
نجفی به بودجه 180میلیاردی شهرداری تهران برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: امیدواریم دولت هم از این طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور که شامل اتوبوس‌های درون و برون‌شهری می‌شود، حمایت کند و بتوانیم ورود هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان را از محل این طرح اجرایی کنیم؛ در آن صورت می‌توان امیدوار بود در سال97 هم شرکت‌های تولید‌کننده اتوبوس داخلی رونقی پیدا کند و حرکتی در آنها ایجاد شود که روی اشتغال، اثر مستقیم دارد و هم خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید