• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 25 آبان 1399
کد مطلب : 115795
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pYVy1
+
-

شهروندان؛ تصمیم‌سازان اجرای پروژه‌های محلی

شهردار تهران در مراسم افتتاح 30 پروژه منطقه 10: اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس در بهبود کیفیت زندگی شهروندان بیشتر از مگاپروژه‌ها تأثیر دارد

گزارش
شهروندان؛ تصمیم‌سازان اجرای پروژه‌های محلی

 رویکرد شهرداری تهران در سال های اخیر از پروژه های بزرگ به طرح‌های کوچک اما موثر محلی تغییر کرده و تصور می شود که چنین طرح‌هایی می‌تواند بر کیفیت زندگی شهروندان موثر باشد. اهمیت این طرح های مردم محور در مناطق جنوبی شهر بیشتر به چشم می آید. در همین زمینه پیروز حناچی در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ گفت: در مناطق ۹ و ۱۰ تهران تراکم جمعیت زیادی وجود دارد که باعث شده خدمات شهری بیشتری نیاز داشته باشند. یکی از این خدمات فضای سبز است که برای توسعه آن در این مناطق برنامه داریم و به‌زودی چند پارک جدید را در این مناطق کلنگ خواهیم زد.
او با اشاره به افتتاح 30پروژه جدید محلی در منطقه 10افزود: این پروژه‌ها در مقیاس محلی هستند و با توجه به‌نظرات مردم و شورایاران، شهرداری منطقه و نواحی شکل گرفته‌اند و یکی یکی اجرا می‌شوند. این هم نتیجه مطالبات مردمی و هم برنامه‌‌ای برای بالا رفتن کیفیت زندگی اهالی محل خواهد بود. حناچی گفت: در این منطقه تعدادی از پروژه‌های در مقیاس محلی را افتتاح کرده‌ایم که مهم‌ترین آنها خیابان شهید دعوتی و یک درمانگاه محلی است. خیابان شهید دعوتی از پروژه‌هایی است که در محله بریانک نزدیک هفت چنار قرار دارد. محله هفت چنار و بریانک از محلات قدیمی تهرانند. چنارهای تهران شناسنامه این شهر هستند و جایی که چنار قدیمی داریم؛ یعنی محلات خیلی قدیمی. شهردار تهران تصریح کرد: معمولاً استاندارد ۱۵ متر فضای سبز به ازای هر فرد برای شهروندان درنظر گرفته شده، اما در برخی محلات تهران فضای سبز کمتر است و هرگونه امکانی که داشته باشیم برای توسعه در این فضاها استفاده خواهیم کرد. در طرح جامع و تفصیلی، سرانه فضای سبز را دائما کنترل می‌کنیم تا شهروندان بتوانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.

مرمت مسجد ارک
شهردار تهران همچنین از آخرین وضعیت مرمت و ایمن‌سازی‌ مسجد ارک بازدید کرد. حناچی در کارگاه پروژه مرمت و ایمن‌سازی‌ مسجد ارک حضور یافت و ضمن ارزیابی بخش‌های مرمت و ایمن‌سازی‌ شده این مسجد تاریخی، اقدامات در حال اجرا در فاز جدید پروژه را مورد بررسی قرار داد. فاز جدید پروژه مرمت و ایمن‌سازی‌ مسجد تاریخی ارک که از مهرماه سال‌جاری در دستورکار قرار گرفته، شامل ساخت یک سازه 3 طبقه در ضلع غربی این مسجد است. این بخش از پروژه مرحله اجرای عملیات خاکبرداری را پشت سر گذاشته و نصب سازه نگهبان در برنامه آتی آن قرار دارد.
سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران تاکنون مرمت و ایمن‌سازی‌ بخش‌های مختلف مسجد ارک شامل حیاط، زیر زمین، راه پله‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سردخانه و انباری، آشپزخانه، پشت بام و... را تکمیل کرده و تحویل بهره‌بردار داده است. به‌روز‌رسانی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی شامل نصب پمپ و مخزن آب، تابلو برق، لوله آتش‌نشانی و... از دیگر اقدامات به ثمرنشسته در این پروژه است.

17محله بوستان ندارند
سیاست شهرداری تهران بر این است که در هر محله یک بوستان وجود داشته باشد و در همین راستا ۱۱ باغ تهران به بوستان تبدیل می‌شود. به گفته علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، براساس آمار هنوز ۱۷ محله تهران بوستان ندارند.  اکوپارک 125هکتاری لویزان با  مساحت حدود 30هکتار در منطقه 4، اکوپارک رود‌دره فرحزاد، بوستان جورجانی، بوستان چشمه علی در شهر ری، بوستان شهرک وصال، بوستان محله شهیدکاظمی در منطقه 19بین بزرگراه آزادگان و بلوار شقایق، بوستان محله وحیدیه (حمام مرمر)، بوستان عدل توحید، بوستان ولایت فاز 2، بوستان مسگرآباد در منطقه 15، توسعه بوستان دانش و طبیعت و توسعه بوستان جنگلی یاس فاطمی؛ همگی بخش‌هایی از پروژه‌های فضای سبز هستند که باید تا پایان سال به اتمام برسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید