• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115237
+
-

مدیسون کاتورن 25ساله جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکا

مدیسون کاتورن 25ساله جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکا

سمانه معظمی- روزنامه‌نگار

عنوان جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکا از سال1965تاکنون در جریان انتخابات اخیر به مدیسون کاتورن، جمهوریخواه 25ساله اهل ایالت کارولینای شمالی رسید. او موفق شد رقیب دمکراتش را در یازدهمین رقابت منطقه‌ای در این ایالت برای راهیابی به مجلس نمایندگان شکست دهد.
این سخنران انگیزشی و صاحب یک شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه املاک، 3‌ماه پیش 25ساله شد تا حداقل سنی برای عضویت در کنگره را کسب کند. او که 2‌ماه دیگر یعنی از ابتدای سال 2021رسما پشت کرسی کنگره می‌نشیند، نخستین نماینده متولد دهه 1990 در این مجلس خواهد بود.
کاتورن در انتخابات کنگره که هفته گذشته همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، با به‌دست آوردن 54.5درصد آرا یعنی بیش از 243هزار رأی، رقیبش، مو دیویس، نامزد دمکرات‌ها و دادستان نیروی هوایی این کشور را با 42.4درصد رأی پشت سر گذاشت. این محافظه‌کار تندرو، ابتدای تابستان امسال نیز در رقابت‌های اولیه برای انتخابات کنگره در یک پیروزی غیرمنتظره توانسته بود رأی اعتماد جمهوریخواهان را در رقابت با لیندا بنت، نامزدی که ترامپ معرفی کرده بود، به‌دست بیاورد. کاتورن که در یک حادثه رانندگی در سال2014 دچار معلولیت شد، در کارزارهای انتخاباتی زودهنگام خود به رقیبش به‌دلیل خودداری از شرکت در مناظره انتقاد می‌کرد و با اینکه بارها حمایت خود از ترامپ را اعلام کرده، در ویدئویی گفته بود که پشتیبانی رئیس‌جمهور آمریکا از رقیبش هراسی در او ایجاد نکرده است.
کاتورن، روز سه‌شنبه بعد از قطعی شدن پیروزی‌اش در توییتی خطاب به لیبرال‌ها نوشت: «بیشتر گریه کنید.» این جوان همچنین روز چهارشنبه به فاکس‌نیوز گفت: «وقت آن است که یک حزب جمهوریخواه نو ظهور کند. جمهوریخواهان باید جسورتر باشند.» او، توسعه نظام سلامت بر پایه نیاز خدمات‌گیرندگان و افزایش همبستگی بین مردم را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد. کاتورن مانند خیلی از محافظه‌کاران، طرفدار قوانین حمل اسلحه، سخت‌تر شدن مهاجرت و مخالف سقط جنین است. او خودش را یک «محافظه‌کار طرفدار قانون اساسی» می‌داند که قصد دارد اصول آمریکایی مانند «استقلال، آزادی و برابری» را اجرا و از ارزش‌های معنوی و خانوادگی برای ساخت «آمریکای بزرگ» دفاع کند.
به گزارش واشنگتن‌پست، او 3‌ماه پیش بعد از انتخاب‌شدن به‌عنوان نماینده جمهوریخواهان برای انتخابات کنگره گفت: «اگر به اینکه جوانان می‌توانند جهان را تغییر بدهند باور ندارید، پس تاریخ آمریکا را نمی‌شناسید.»
کاتورن که قبلا به‌عنوان دستیار مارک مدوز، نماینده جمهوریخواه کنگره که اکنون رئیس دفتر ترامپ است، فعالیت می‌کرده، هدفش از راه‌یافتن به مجلس نمایندگان را مبارزه با چپ‌گراهایی مانند نانسی پلوسی، رئیس و الکساندریا اوکاسیو کورتز عضو این مجلس عنوان کرده است. اوکاسیو کورتز 2سال پیش در 29سالگی به کنگره راه پیدا کرد و تا پیش از این جوان‌ترین عضو آن بود.
کاتورن معتقد است افرادی مانند پلوسی و اوکاسیو کورتز به «باورها، آزادی‌ها و ارزش‌های آمریکا» لطمه زده‌اند. او همچنین در وب‌سایت خود نوشت: «من یک جنگجوی تمام‌عیار هستم که تا به حال از پس سخت‌ترین چالش‌ها در زندگی برآمده‌ام. من آماده‌ نبرد با لیبرال‌ها در کنگره هستم.»
این جوان 25ساله تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی در کالج هنری پاتریک بعد از یک ترم رها کرد. او دلیل این کار را کاهش توانایی‌های یادگیری بعد از حادثه‌ای که برایش پیش آمده بود، عنوان کرده است. کاتورن با اینکه هنوز در آغاز راه زندگی سیاسی خود است، بارها در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی حاشیه‌ساز شده است. نخستین‌بار در سال2017 بعد از سفرش به آلمان و بازدید از قلعه آشیانه عقاب، اقامتگاه محبوب آدولف هیتلر، توجه‌ها را به‌ خود جلب کرد. به نوشته سی‌ان‌ان، او بعد از این سفر در پستی در صفحه اینستاگرامش عنوان «پیشوا» را برای هیتلر به‌کار برده و نوشته بود که این سفر در فهرست آرزوهایش بوده است. رقیبش دیویس، امسال با استناد به این پست، او را محکوم به نژادپرستی کرد و در توییتی نوشت: «خانه تعطیلات هیتلر در فهرست آرزوهای من نیست.»
کاتورن بارها در مقام دفاع از خود برآمد. او به آسوشیتد پرس گفت که «نژادپرستی مشمئزکننده است» و مدعی شد که بازدید از آشیانه عقاب، محلی که رژیم نازی نقشه‌های شرورانه خود را طراحی می‌کرد، یک تجربه سورئال برای او بوده است. این نماینده جمهوریخواه همچنین در مصاحبه‌ای هر نوع گرایش به نازیسم و برتری نژاد سفید را رد کرد و گفت: «مردم آمریکا برای جلوگیری از نفوذ نازیسم به این کشور جنگیده‌اند و من از این بابت خدا را شکر می‌کنم.» او در مقابل، رقیبش را متهم به اشاعه «تئوری‌های توطئه» و «متعصب بودن» کرد.
کاتورن همچنین به‌دلیل این ادعا که پیش از حادثه‌ای که منجر به معلولیتش شده، قصد حضور در آکادمی نیروی دریایی آمریکا را داشته مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدانش معتقدند این ادعا یک فعالیت تبلیغاتی گمراه‌کننده بوده است. خودش نیز بعد از مدتی قبول کرد که درخواست او برای پیوستن به نیروی دریایی، پیش از تصادف رد شده بود. چندی پیش هم چند زن ادعا کردند که در دوران مدرسه از سوی کاتورن مورد آزار قرار گرفته‌اند که البته او همه این اتهام‌ها را رد کرده است.

جوان‌ترین‌های کنگره
مدیسون کاتورن در واقع بین جوان‌ترین نمایندگان کنگره در تاریخ آمریکا، رتبه سوم را دارد. او فقط چند‌ماه با جد جانسون که در سال1965 چند روز پس از 25ساله شدن از ایالت تنسی به کنگره راه پیدا کرد، فاصله دارد. جوان‌ترین نماینده کنگره در تاریخ آمریکا نیز ویلیام چارلز کول کلیبورن از ایالت تنسی بوده که سال1797 در 22سالگی با اینکه شرط حداقل سنی را برای احراز این پست نداشت، به کنگره راه یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید