• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115219
+
-

ریزش آوار در کارگاه ایستگاه متروی 17شهریور جان کارگری را گرفت

حادثه در مترو


ریزش آوار در کارگاه ساخت مترو در خیابان 17شهریور حادثه تلخی را رقم زد و به جان‌باختن کارگری در زیر آوار منجر شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ساعت 10:52صبح دیروز در کارگاه مترو در خیابان 17شهریور، تقاطع بلوار قیام اتفاق افتاد و دقایقی بعد آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد حادثه به شکلی غیرقابل پیش‌بینی رخ داده و یکی از کارگران زیر آوار گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران به همشهری گفت: 3دقیقه از اعلام این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان 2 ایستگاه، خود را به محل حادثه رساندند و عملیات نجات آغاز شد. او ادامه داد: شواهد نشان می‌داد کارگران در قسمت یکی از شَفت‌های عمودی که قرار بود در آینده به‌عنوان بخش تهویه و خروج اضطراری افراد استفاده شود و ارتباط مستقیمی با تونل حفاری نداشت، در حال کار بودند که ناگهان بخشی از آن تخریب شده بود و شواهد نشان می‌داد یکی از کارگران زیر آوار گرفتار شده است. در این شرایط عوامل امدادی کارگاه پیش از رسیدن آتش‌نشانان در حال امداد و نجات بودند که آتش‌نشانان نیز به کمک آنها شتافتند.
ملکی در ادامه گفت: با توجه به سست بودن خاک محل حادثه هر لحظه ممکن بود بار دیگر شاهد ریزش باشیم و همین موضوع کار همکارانم را دشوارتر می‌کرد. با وجود این آتش‌نشانان پس از مدتی تلاش موفق شدند با کنار زدن آوار کارگر حادثه دیده را که جوانی 35ساله از اتباع کشور افغانستان بود از زیر حجم زیاد خاک بیرون بکشند که در معاینات امدادگران اورژانس معلوم شد وی جانش را از دست داده است. به گفته ملکی، کارگر جانباخته تحت نظر شرکت پیمانکاری کار می‌کرد. هرچند این حادثه در کارگاهی عمرانی اتفاق افتاده بود، اما پس از آن مسئولان مترو تصمیم گرفتند فعالیت بخشی از خط 7مترو را متوقف کنند. 
براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، به‌علت ایمن‌سازی‌ و تحکیم بیشتر تونل در حال ساخت ایستگاه شهدای 17‌شهریور در خط ۷ متروی تهران، مسافرگیری از ایستگاه مولوی تا ایستگاه بسیج تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌گیرد. از سوی دیگر، ماجرای این حادثه مرگبار به بازپرس جنایی تهران گزارش شد و با دستور وی جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت. همچنین بازپرس جنایی تهران دستور داد تا پرونده این حادثه برای رسیدگی بیشتر به دادسرای محل ارجاع شود.

حادثه به روایت مدیرعامل مترو
در همین حال علی امام، مدیرعامل متروی تهران جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: پیمانکار در حال حفاری گالری تاسیسات ایستگاه ۱۷ شهریور در تقاطع خط ۶و ۷ بود که قسمتی از سقف گالری ریزش کرد. وی ادامه داد: ۴ کارگر در حال حفاری در این قسمت بودند که با ریزش قسمتی از سقف، 3 کارگر فورا خود را نجات دادند، اما متأسفانه یکی از کارگران زیر آوار مدفون شد که همکارانمان در سازمان آتش‌نشانی پس از پیدا کردن پیکر این فرد اعلام کردند که متأسفانه او جان باخته است. مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه تونل اصلی خط مترو حفاری شده، اما هنوز کارهای نیمه کاره باقی مانده است گفت: حفاری گالری تاسیسات که به پله‌های اضطراری، هواکش و غیره اتصال دارد در حال انجام بود که این اتفاق رخ داد. خاک در محدوده قیام و مولوی بسیار سست است، با این حال براساس برنامه‌ریزی‌ها ایستگاه ۱۷ شهریور در بلوار قیام در پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید