• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114831
+
-

نکته بازی/ اینجا جای این حرف‌هاست؟

در چهارمین سالگرد درگذشت منصور پورحیدری، همه استقلالی‌ها و به‌خصوص شاگردان آن مرحوم پیام‌های تسلیت منتشر کردند. اما در این میان فرهاد مجیدی حتی در پیام تسلیتش هم به بعضی‌ها طعنه و کنایه زد تا ثابت کند در هیچ شرایطی دست از فرهاد مجیدی بودن برنمی‌دارد! او در بخشی از پیامش نوشته: «... حتی کسب 2 عنوان نایب‌قهرمانی و بردن دربی نیز باعث نشد که در مقابل حملات جیره‌خواران افسوس غیبت آنها را نخورم. در فقدان این بزرگان متأسفانه کار به جایی رسیده که این روزها مسیر مصاحبه و تخریب با دریافت کارت هدیه از چسبیده‌های بی‌هویت هموار می‌شود...» انصافا اگر فرهاد مجیدی کمی - فقط کمی - بزرگ‌منشی و رواداری از منصورخان یاد گرفته بود لااقل در پیام تسلیتش از این جملات استفاده  نمی‌کرد. اصلا گیریم که تمام حق با شماست؛ وسط پیام تسلیت، جای گرفتن حق است مومن؟

خدا را شکر که نبودند
محمود فکری گفته: «قبل از حضورم در استقلال، به من گفته بودند بازیکنان تیم گستاخ شده‌اند، اما در طول همین مدت حضورم متوجه شدم خیلی بچه‌های خوش‌قلب و خوبی هستند.» خب خدا را صد هزار مرتبه شکر که تصورات اولیه اشتباه بوده. همه‌اش یک مشت حرف و حدیث الکی است. شما بد به دل‌تان راه ندهید. البته «گستاخ» عین لفظی است که خود آقای فکری در برنامه تلویزیونی استفاده کرده، وگرنه ما کی باشیم که بخواهیم در مورد فوتبالیست‌های نازپرورده با این ادبیات صحبت کنیم. فقط حیف که بازیکنان استقلال وسط این همه خوش‌قلبی فرصت نکردند یک معذرت‌خواهی ساده از دکتر تیم انجام بدهند و کادر پزشکی بعد از ربع قرن تغییر کرد. یک مقدار هم حاشیه‌های بازی دوستانه با چوکا که به جدایی میلاد زکی‌پور منجر شد توی ذوق می‌زد. وگرنه خدا را شکر اصلا چیز خاصی نیست.

حق با شماست آقای مسلمان!
محسن مسلمان در طول این سال‌ها تقریبا در لیست مازاد همه مربیانش قرار گرفته؛ فقط در مورد برانکو کمی طول کشید تا این اتفاق رخ بدهد و همین فاصله، به بهترین سال‌های فوتبال محسن تبدیل شد. مسلمان در دفاع از خودش در ماجرای اختلاف با برانکو می‌گوید: «در بازی با الاهلی مرا تعویض کرد و من هم با ناراحتی بیرون آمدم. از من توضیح خواست و گفتم بهتر بود بازیکنان دیگر را تعویض کنی. من داشتم خوب بازی می‌کردم، اما بین بقیه نفرات گزینه‌های بهتری برای تعویض وجود داشت. » همین. واقعا این برانکو آدم سنگدلی بود که به‌خاطر همین چند جمله، با مسلمان چپ افتاد. اصلا پروفسور باید از هوش تاکتیکی مسلمان به وجد می‌آمد و در مسابقات بعدی برای ارنج و کوچینگ و تعویض از او مشورت می‌گرفت. حق با شماست آقای مسلمان؛ برانکو نمی‌فهمید.

یعنی عرب و انصاری‌فرد هم موفق بودند؟
حمید مطهری دستیار یحیی گل‌محمدی که این اواخر حرف‌های سرمربی پرسپولیس را می‌زند، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش در مورد مدیرعامل جدید سرخپوشان گفته: «قطعا سمیعی مدیر موفقی بوده که به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شده است. » آفرین. چقدر استدلال کامل و درستی بود. بنابراین نتیجه می‌گیریم مهدی رسول‌پناه هم مدیر خوبی بود که به‌عنوان نفر اول پرسپولیس انتخاب شد. خب اگر اینطور است پس حرف‌های رسول‌پناه را در مورد یحیی و بقیه مسایل باید جدی بگیریم، اما شاید این یک استثنا بوده. بنابراین می‌توانیم سراغ مدیران بعدی برویم. حتما ایرج عرب و محمدحسن انصاری‌فرد هم مدیران موفقی بودند که برای حضور در پرسپولیس انتخاب شدند. ای بابا!  این هم 2 استثنای دیگر... خب جناب مطهری گاهی هم لازم است آدم به بعضی سؤالات جواب ندهد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید