• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114495
+
-

نمایشگاهی برای تماشای تهران از پشت پنجره خانه‌ها

دومین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان تهران با عنوان «تهران شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» در راستای تقویت روحیه امید و پویایی و رشد سلامت جسم و روان کودکان برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اعلام این خبر می‌گوید: «اولین نمایشگاه سال گذشته با موضوع «شهری که کودکان دوست دارند در آن زندگی کنند.» برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه شد. امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری ورکشاپ برای کودکان و نوجوانان نیست و نمایشگاه امسال در حال و هوای دیگری برگزار می‌شود.
مجتبی دانشور ادامه می‌دهد: «شیوع ویروس کرونا، مدارس و تمامی فعالیت‌های جمعی کودکان و نوجوانان را تعطیل کرده است. بنابراین باید موضوعی برای امسال انتخاب می‌شد تا بچه‌ها بتوانند حال و هوای شهر خود را، از پشت پنجره خانه‌هایشان ترسیم کنند. با همین دیدگاه موضوع «تهران شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» پیشنهاد و پذیرفته شد.»
او در ادامه با اشاره به کاستی‌ها می‌گوید: «با وجود تمامی کاستی‌ها اصرار داشتیم این نمایشگاه برگزار شود و بنابراین سایت و سامانه‌ای را تعیین کردیم و علاوه بر فراخوان عمومی از پتانسیل سامانه شاد دانش‌آموزی نیز استفاده کردیم و از کودکان و نوجوانان خواستیم تا متناسب با تقسیم بندی گروه سنی‌شان در این نمایشگاه شرکت کنند.» به گفته دانشور هدف مدیران شهری از برگزاری نمایشگاه ایجاد فرصت برای به تصویر کشیدن رؤیاها، تخیلات، احساسات و حالات درونی کودکان و دریافت نقطه نظرات آنهاست.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند تا 30آبان‌ماه آثار خود را به نشانی http://farhangi.tehran.ir  ارسال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید