• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 7 آبان 1399
کد مطلب : 114224
+
-

قاصدک / رونمایی از لاک‌پشت پرنده





فهرست‌های ۳۳ و ۳۴ لاک‌پشت پرنده که به معرفی کتاب‌های برگزیده بهار و تابستان۹۸ می‌پردازد تا نهم آبان‌ماه به‌صورت آن‌لاین رونمایی خواهند شد. به گزارش همشهری، طی 3 روز این کتاب‌ها از طریق صفحه اینستاگرام شهرکتاب مرکزی معرفی می‌شود و کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند به وسیله صحبت‌های نویسندگان، مترجمان و تصویرگران با کتاب‌ها آشنا شوند. لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان است. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هرفصل انتخاب می‌کنند.

  سیر تحول شعر فارسی



تغییر‌های شعر فارسی شامل قالب و محتوا موضوع دوره‌ای 6جلسه‌ای است که مرکز نشر دانشگاهی آن‌ را برگزار می‌کند. مدرس دوره «سیر تحول شعر فارسی» بهادر باقری دانشیار دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی، پژوهشگر و محقق نمونه حوزه زبان و ادبیات فارسی است. شروع این دوره‌ها از 18آبان‌ماه است و یکشنبه‌ها ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این دوره‌ها می‌توانند به نشانی اینستاگرامی amoozesh_ markaz_nashr مراجعه کنند.

  نشست اینستاگرامی میراث مکتوب



به‌مناسبت نخستین سالگرد درگذشت مظاهر مصفا، ادیب و شاعر معاصر نشستی در اینستاگرام برگزار می‌شود. سخنران‌های این نشست شامل امیربانو کریمی همسر مرحوم استاد مصفا و استاد دانشگاه تهران، ‌مهدی نوریان، استاد دانشگاه اصفهان و وحید عیدگاه طرقبه‌ای، استادیار دانشگاه تهران هستند. 
مظاهر مصفا، متولد سال۱۳۰۷، استادتمام رشته زبان و ادبیات فارسی، شاعر و مصحح معاصر، چهارشنبه ۸آبان‌ماه۱۳۹۸، چشم از جهان فروبست. او از برجسته‌ترین قصیده‌سرایان زبان فارسی در دوره معاصر به‌شمار می‌آید که تاکنون چند مجموعه شعر، ازجمله ده‌فریاد، سی‌سخن، توفان خشم، سپیدنامه و سی‌پاره، از وی به‌چاپ رسیده است. تصحیح دیوان سنایی، کلیات سعدی، دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی، مجمع‌الفصحاء اثر رضاقلی‌خان هدایت، دیوان نزاری قهستانی و بخش‌هایی از جوامع‌الحکایات عوفی ازجمله آثار پژوهشی مرحوم دکتر مظاهر مصفا است.
این نشست پنجشنبه ۸آبان‌ماه، ساعت۱۸  به صورت پخش زنده (live) از صفحه اینستاگرام مؤسسه میراث مکتوب به نشانی mirasmaktoob@ قابل مشاهده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید