• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 آبان 1399
کد مطلب : 114223
+
-

نجات 2نفر از آتش‌سوزی کارگاه تولید کفش

داخلی
نجات 2نفر از آتش‌سوزی کارگاه تولید کفش

آتش‌سوزی در ساختمانی قدیمی در مرکز شهر 2نفر را تا یک قدمی مرگ پیش برد، اما آتش‌نشانان با حضور بموقع ناجی آنها شدند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه شامگاه دوشنبه در خانه‌ای قدیمی در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان مختاری اتفاق افتاد و به‌دنبال آن آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه به همشهری گفت: ساعت22:31 دقیقه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که خانه‌ای قدیمی و 3طبقه که به کارگاه تولید کیف و کفش و انبار مواد غذایی تبدیل شده بود دچار آتش‌سوزی شده است. به‌دنبال این خبر همکارانم از 3ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.
ملکی در ادامه گفت: طبقه اول این ساختمان انبار مواد غذایی و طبقات دوم و سوم کارگاه تولید کیف و کفش بود. همچنین در حیاط این ساختمان نیز انباری حدود 20متری قرار داشت که شعله‌های آتش به کل ساختمان سرایت کرده و هر لحظه در حال گسترش بود.
سخنگوی آتش‌نشانی درباره ادامه این عملیات گفت: همزمان با عملیات اطفای حریق همکارانم با خبر شدند که دو نفر در طبقه سوم در دود و آتش گرفتار شده‌اند و جان‌شان در خطر است. شرایط سخت و نگران کننده‌ای بود. با وجود این همکارانم توانستند از راهروهای این ساختمان که آتش به آنجا نیز نفوذ کرده بود خودشان را به طبقه سوم رسانده و این دو نفر را که دچار حادثه شده بودند از آتش بیرون بکشند.
او درباره وضعیت این دو نفر گفت: حادثه دیدگان شامل پسری حدود 13ساله و مردی جوان بودند که مرد جوان وضعیت وخیمی داشت که هر دو نفر به اورژانس تحویل داده شده و به مرکز درمانی منتقل شدند و با خاموش شدن کامل آتش‌سوزی همکارانم به ایمن‌سازی‌ محل حادثه پرداختند و عملیات به پایان رسید.
ملکی با هشدار به افرادی که در مشاغلی مثل تولید کیف و کفش فعال هستند گفت: چنین کارگاه‌هایی به‌دلیل اینکه مواد قابل اشتعال مثل: چسب، چرم، کارتن و... در آنجا نگهداری می‌شود همیشه در خطر هستند و باید در نگهداری این وسایل احتیاط بیشتری شود. یکی از مواد مصرفی این مشاغل چسب است که در این فصل به‌دلیل سرد شدن هوا معمولا چسب سفت می‌شود و این افراد چسب را روی بخاری قرار می‌دهند که این کار واقعا خطرناک است. همچنین یکی دیگر از مواد مصرفی این شغل تینر است که ماده‌ای با قابلیت آتش گرفتن سریع است که حتی بخارات ناشی از آن هم می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود. لازم است صاحبان این مشاغل نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید