• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 6 آبان 1399
کد مطلب : 114121
+
-

بومرنگ/افراد افسرده ماسک نمی‌زنند

فرورتیش رضوانیه_روزنامه‌نگار

شاید زندگی با فردی که گرفتار اعتیاد است، از شما یک معتاد نسازد، اما اگر با کسی نشست و برخاست دارید که از افسردگی رنج می‌برد، بیماری او می‌تواند به شما هم سرایت کند. 
افراد افسرده با گفتار، پندار و کردارشان شما را از زندگی ناامید می‌کنند. من یک هم‌خانه افسرده داشتم که بیماری‌اش هر روز شدیدتر از قبل می‌شد و نگران او بودم، اما نمی‌دانستم که بیماری‌اش به‌خودم هم سرایت کرده. خیلی دیر به‌خودم آمدم، اما به محض آنکه از موضوع آگاه شدم، نزددرمانگر رفتم و برای بهبود وضعیتم
 کمک گرفتم. همزمان تصمیم گرفتم هر‌چه زودتر از آن خانه خارج شوم. با آنکه تمام وسایل خانه را خودم خریده بودم، اما تمام تجهیزات را بخشیدم و زودتر بیرون آمدم. 
هرقدر بیشتر از آن روز می‌گذرد، بیشتر و بهتر متوجه می‌شوم که چطور امواج منفی او انرژی من برای زندگی را نابود می‌کرد. در طول آن ۵ سال‌در کارم هیچ پیشرفتی نداشتم، چند پروژه را ناتمام رها کردم و متحمل ضررهای پیاپی حرفه‌‌ای و مالی شدم. هم‌خانه، همکار، دوست، شریک یا همسایه فرقی ندارد. باید از افرادی که افسردگی دارند، فاصله بگیرید. بیشتر آنها از صبح تا شب سرشان توی شبکه‌‌های اجتماعی است و به‌دنبال خبرهای بد می‌گردند و آن را برای بقیه هم ارسال می‌کنند. دیگر نمی‌توان گفت که سطح آگاهی عمومی درباره کرونا پایین است. 
کسانی که امروز ماسک به‌صورت نمی‌زنند و پروتکل‌ها را نقض می‌کنند، افسرده هستند و امیدی به ادامه زندگی ندارند. همه می‌دانیم که با یک  بیماری جهانگیرخطرناک و کشنده مواجه هستیم و شرایط دنیا عادی نیست، اما باز هم برای بی‌توجهی به اصول بهداشتی هزار بهانه در آستین داریم. اگر کسی را می‌شناسید که ماسک نمی‌زند، از او فاصله بگیرید. اگر همسر، یک عضو خانواده یا دوست‌تان افسرده است، از روانشناس و تراپیست کمک بگیرید. همه کسانی که پشت فرمان اتومبیل پایشان را روی پدال گاز فشار می‌دهند، افسرده هستند. آنها می‌‌دانند که این کار خطرناک است، اما باز هم انجامش می‌دهند. چون برایشان مهم نیست که چه اتفاقی رخ می‌دهد. کسی که خودش و زندگی‌اش را دوست دارد، اصولی و با احتیاط رانندگی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید