• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11325
+
-

چگونه خانه‌تان بزرگ‌تر به‌نظر برسد؟

این روزها که دیگر خبری از خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار نیست و خانه‌های بزرگ جای خود را به آپارتمان‌های کوچک و جمع‌و‌جور داده‌اند، با دکوراسیون و چیدمان مناسب باید سعی کرد از هر سانتی‌متر فضای خانه بیشترین استفاده را کرد. البته اثاثیه منزل نقش بسیار مهمی در بزرگ یا کوچک به‌نظر رسیدن خانه دارند و ما می‌توانیم به کمک آنها تا حد امکان منظر خانه را به دلخواه خود تغییر دهیم. شاید هم بتوان گفت یکی از مزیت‌های خانه‌های کوچک این است که ما مجبور می‌شویم درباره طراحی داخل منزل خود بیندیشیم و روش‌های خلاقانه‌ای به‌کار ببریم. اگر می‌خواهید در فضای زندگی خود تنوع ایجاد کنید، این روش‌ها را بخوانید:

در خانه‌های کوچک بهتر است به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آنها استفاده کرد. مثلا بوفه‌ها یا کمدهای بلند جای کمتری را اشغال می‌کنند.
 به جای استفاده از کمد یا بوفه، قفسه‌هایی را روی دیوار نصب کنید و ظرف‌ها و کتاب‌ها را درون آنها قرار دهید.

 اگر تصمیم گرفتید برای خانه وسایلی نظیر بوفه، کتابخانه، میز تلویزیون و... بخرید، بهتر است انواع چندکاره آنها را انتخاب کنید. امروزه در بازار میز تلویزیون‌هایی یافت می‌شوند که قفسه‌ای شیشه‌ای برای گذاشتن کتاب یا مجسمه و کشوهایی برای قرار دادن وسایل ضروری دارند.

اگر خانه شما کوچک است، دلیلی ندارد از سرویس‌های مبلمان بزرگ و جاگیر نظیر مبلمان استیل استفاده کنید. با خرید یک دست مبلمان ظریف و زیبا می‌توانید علاوه بر آراستن فضای اتاق، در اشغال فضای خانه نیز صرفه‌جویی کنید.

 وسایل غیرضروری را داخل چند کارتن مقوایی قرار دهید و فضاهایی نظیر زیر تخت‌ها و کمدها بهترین مکان برای انبار کردن وسایل هستند.
 معمولا خانه‌هایی کوچک، اتاق‌خواب‌هایی بسیار کوچک دارند و تختخواب هم یکی از جاگیرترین وسایل خانه است. پس با یک تیر دو نشان بزنید و مبل‌هایی بخرید که تبدیل به تخت می‌شوند.

 برای اتاق کودکتان از وسایلی کوچک ولی جادار استفاده کنید. مثلا به جای 2تختخواب مستقل برایشان تختی دوطبقه بخرید و اگر اتاق آنها کوچک است با قرار دادن میز تحریر آن را کوچک‌تر نکنید. آنها می‌توانند تکالیفشان را پشت میز غذاخوری انجام دهند.

 از آنجا که در خانه‌های کوچک هنگام رسیدن چند مهمان باید مدام وسایل را جابه‌جا کرد، زمان خرید اثاثیه منزل انواع چرخدار (متحرک) آنها را انتخاب کنید تا در مواقع لزوم به راحتی و بدون هیچ آسیبی آنها را جابه‌جا کنید.
 اگر نمی‌توانید به‌دلیل کوچک بودن منزلتان از انواع و اقسام وسایل تزیینی مثل میز، آباژور، گلدان‌ها و مجسمه‌های بزرگ استفاده کنید، ناراحت نباشید. با نصب چند تابلوی زیبا به دیوارها، خانه را بیارایید. نصب آینه‌ای بزرگ روی دیوار، خانه را بزرگ‌تر و زیباتر جلوه می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید