• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113047
+
-

داربی؛ احتمالا دی‌ماه

در هفته اول فصل جدید لیگ‌برتر، پرسپولیس و استقلال به‌ترتیب میزبان سایپا و مس رفسنجان هستند

ورزش
داربی؛ احتمالا دی‌ماه

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال برای فصل 1400-1399 این رقابت‌ها روزگذشته برگزار شد. در این مراسم که در هتل آکادمی فوتبال برپا شده بود، خسرو حیدری و سپهر حیدری بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس قرعه تیم‌ها را از ظرف خارج کردند تا در نهایت برنامه کامل لیگ بیستم مشخص شود.  براساس قرعه‌های خارج‌شده، در نخستین هفته این مسابقات که قرار است از 10آبان‌ماه آغاز شود، هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در تهران میزبان حریفان خواهند بود.
پرسپولیس که فصل گذشته را با پیروزی مقابل سایپا به پایان برده بود، فصل جدید را با همین تیم آغاز می‌کند و در تهران به مصاف شاگردان ابراهیم صادقی می‌رود.
استقلال هم در نخستین بازی‌اش تحت هدایت محمود فکری باید میزبان مس رفسنجان تازه‌وارد به لیگ‌برتر باشد. سپاهان در هفته اول به سیرجان می‌رود و تقابل زردپوشان اصفهان با سرمربی سابق‌شان امیر قلعه‌نویی جالب خواهد بود. تراکتور هم در هفته اول با قرعه‌ای کاملا شبیه فصل گذشته روبه‌رو شده است. تراکتوری‌ها سال گذشته لیگ را با نفت مسجدسلیمان آغاز کردند و این فصل هم همین اتفاق عینا برای آنها تکرار شده است.
 از دیگر نکات این قرعه‌کشی قرارگرفتن داربی پرسپولیس و استقلال در هفته هشتم رقابت‌هاست که احتمالا اواخر آذر یا اوایل دی‌ماه برگزار خواهد شد. نخستین تقابل بزرگ میان تیم‌های بزرگ و مدعی این فصل، جدال استقلال و فولاد خواهد بود که هفته دوم در اهواز برگزار می‌شود. تیم جواد نکونام فصل گذشته در اهواز استقلال را 2 بر یک شکست داد و این فصل هم در همان هفته دوم از آبی‌ها میزبانی می‌کند. در هفته سوم هم جدال سپاهان و تراکتور در شهر تبریز حساس‌ترین مسابقه خواهد بود. پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی، در 6هفته‌ ابتدایی شرایط نسبتا آرامی خواهد داشت و کار سخت این تیم از هفته هفتم آغاز می‌شود. شاگردان یحیی در هفته هفتم میزبان سپاهان هستند و بلافاصله در هفته هشتم به مصاف  استقلال می‌روند.

این خبر را به اشتراک بگذارید