• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113028
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R6jKE
+
-

روی خط دیپلماسی

  پیشنهاد ایران درباره قره‌باغ
سیدعباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو در رابطه با تحولات قره‌باغ و درگیری بین آذربایجان و ارمنستان در صفحه توییتر خود نوشت: «ایران از نقض آتش‌بس بین ارمنستان و آذربایجان متأسف است و حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی را محکوم می‌کند. ایران آمادگی خود را برای تسهیل گفت‌وگوها بین طرف‌های درگیر براساس حقوق بین‌الملل، احترام به تمامیت سرزمینی و تخلیه اراضی اشغالی ابراز می‌کند.»

  انگلیس بدهی را بدهد
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره بدهی انگلیس به ایران در رابطه با خرید تانک در قبل از انقلاب و ارتباطی که برخی از رسانه‌ها بین این پرونده و پرونده نازنین زاغری که به‌دلیل اتهام امنیتی محکوم شده است برقرار می‌کنند، گفت: بدهی انگلیس به ایران یک بدهی قطعی است و به قول دوستان با توجه به تأخیر انگلیس در بازپرداخت آن روی این بدهی کنترات می‌افتد. انگلیس باید این بدهی را بپردازد و این موضوع ربطی به موضوعات دیگر ازجمله مسئله زندانی‌ها ندارد.

  ضربه ترامپ به امنیت
سیدحسین موسویان، مسئول پیشین کمیته سیاست خارجی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی ایران در مناظره با کریستن فونتن رز، مدیر پیشین حوزه خلیج‌فارس در شورای امنیت ملی آمریکا، تأکید کرد: ترامپ با نابودی برجام، ضربه بزرگی به تحقق عدم‌اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و صلح و امنیت جهانی زده است. درست است که ترامپ با تحمیل گسترده‌ترین تحریم‌ها، موجب صدها میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران شده که به‌طور طبیعی تأثیر منفی بر امنیت ایران نیز داشته است، اما با خروج ترامپ از برجام؛ ایران دامنه فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی خود را گسترش داد که آمریکایی‌ها خودشان این امر را مغایر امنیت آمریکا می‌دانند./ایسنا

  امارات دیه داد
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی درباره 2صیادی که در حادثه تیراندازی به شناور ایرانی جان باختند اعلام کرد: سرکنسولگری ایران علاوه بر ارسال یادداشت اعتراض به وزارت‌خارجه امارات، از طرق دیپلماتیک و گفت‌وگوهای مستمر با مقامات این کشور موفق شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن علاوه بر دریافت یادداشت تأسف و عذرخواهی طرف اماراتی و آزادی صیادان ایرانی، دیه کامل را نیز دریافت کند.
 دیه کامل قتل غیرعمد در امارات 200هزار درهم است با وجود این، دولت امارات به خانواده هرکدام از مقتولان 300هزار درهم نقد پرداخت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید