هوش مصنوعی برای رشد استارتاپی
یک استارتاپ تازهتاسیس به نام Tradeswell گفته است که از هوش مصنوعی برای کمک مستقیم به مصرفکنندگان و برندهای تجارت الکترونیکی در ایجاد کسب و کارهای سالمتر استفاده میکند. به گزارش وبسایت تککرانچ، در اوضاع و احوال کنونی میتوان چنین بیان کرد که هیچ شکی نیست، تعداد بسیاری از شرکتهای عرضه مستقیم به مصرفکنندگان، دچار چالشهایی برای سودآوری در رقابت با سایرین هستند و در این زمینه تلاشهای فراوانی را نیز کردهاند. «پل پالمیری» مؤسس استارتاپ Tradeswell در این خصوص میگوید: «یکی از دلایل این امر تقسیم شدن ابزارها و دادههای آنهاست. اگر چیزی مانند سوپ میفروشید، میخواهید بدانید که تجارت سوپ گوجهفرنگی و یا مثلا سوپ مرغ شما چگونه بوده است. در دنیای امروزی، این برندها هستند که حرف اول را میزنند. مثلا تجارت آمازون من چگونه است؟ تجارت من در شبکه اینستاگرام چگونه است؟ بهنظر من بهجای تکیه بر این پلتفرمها برای بهدست آوردن اطلاعات، باید برندها یک پلتفرم مستقل داشته باشند که بشود به آن اعتماد داشت. » هوش مصنوعی استارتاپ Tradeswell بر 6 زمینه اصلی تجارت الکترونیکی متمرکز است: بازاریابی، خردهفروشی، موجودی کالا، تدارکات، پیشبینی، ارزش مادامالعمر و منابع مالی. پالمیری پیشنهاد داده است که در برخی موارد مانند آگهی دادن، Tradeswell جایگزین نرمافزار موجود خواهد شد. در برخی موارد، این استارتاپ میتواند از اتوماسیون کامل پشتیبانی کند. بهطوری که بازرگانان نگران راهاندازی صدها کمپین گوناگون تبلیغاتی نباشند. طبق گفتههای مدیر استارتاپ Tradeswell، نکته اصلی این است که این پلتفرم به منابع مالی کامل کسب و کار دسترسی دارد. بنابراین میتواند به جای اینکه صرفا روی بیشترین فروش یا کلیک تمرکز داشته باشد، میتواند سود خالص را بهینهسازی کند. استارتاپ Tradeswell درحالی کمکم به سمت شناختهشدن پیش میرود که هماکنون سابقه همکاری با بیش از 100برند مختلف را در کارنامه کاریاش بهثبت رسانده است. بهعنوان نمونه، چند شرکت معتبر مانند Red Monkey Foods و شرکت نمک سانفرانسیسکو بهصورت جداگانه گفتهاند که رویکرد الگوریتمی منحصر به فرد و جامع این استارتاپ جدید، به ما در رشد فروش، شناسایی فرصتهای تجاریسازی و پیشبینی بسیار دقیقتر بازار کمک شایانی کرده است.