• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 20 مهر 1399
کد مطلب : 112762
+
-

خبرهای کوتاه

  اماکن گردشگری یزد و اصفهان تعطیل شد
ستادهای مقابله با کرونا در استان‌های یزد و اصفهان مصوب کردند که تمام اماکن گردشگری این استان‌ها تعطیل و واحدهای غیرمجاز اقامتی بدون اخطار پلمب شوند. سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد به ایسنا، گفت: استان‌های یزد و اصفهان تنها استان‌هایی هستند که اماکن گردشگری آنها براساس مصوبه ستاد تعطیل هستند. وی گفت: به‌دنبال مصوبه ستاد کرونا سایر زیرساخت‌های گردشگری و اماکن تاریخی تعطیل و فعالیت خود را در بازه اعلام شده متوقف کردند.

  عملیات آبخیزداری در ۵۹۴حوضه کشور
عملیات آبخیزداری امسال در ۵۹۴حوضه آبخیز کشور در دست اجراست و هوشنگ جزی، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت از خاک این سازمان در بازدید از طرح‌های آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح‌های آبخیزداری در ۹۰۰هزار هکتار از اراضی کشور با اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی سازمان جنگل‌ها در دست اجراست. به گزارش سازمان جنگل‌ها، او افزود: اجرای این طرح‌ها در کاهش میزان فرسایش خاک، زمینه را برای نفوذ آب در خاک فراهم می‌کند تا منبع آبی برای پایین دست حوضه خود باشد.

  کاشت ۶۸هزار هکتار جنگل دست‌کاشت
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از جنگلکاری به مساحت ۶۸هزار هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال‌های۹۷ و۹۸ در سطح کشور خبر داد. فریبرز غیبی در سفر به استان اردبیل گفت: ۳۷هزار هکتار عملیات بیولوژیک جنگلکاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال‌جاری در برنامه کاری سازمان جنگل‌ها قرار دارد. به گزارش ایسنا، او افزود: زراعت چوب در ۳۰هزار هکتار عرصه‌های طبیعی ملی و مستثنیات توسعه می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید