استارتاپی برای تحول آموزش
استارتاپ سورا (Sora) با جذب سرمایهای 2.7 میلیون دلاری امیدوار است که بتواند کار خود را توسعه دهد. مدتها پیش از شیوع ویروس کرونا، استارتاپ سورا که توسط تیمی از کارآفرینان شهر آتلانتا اداره میشود، با ایده دبیرستان مجازی آنلاین کار خود را شروع کرد. به گزارش وبسایت تککرانچ، این برنامه بر خودمختاری دانشآموزان متمرکز خواهد بود و برنامه درسی خود را پیرامون پروژههایی سازمان میدهد که کاربران میخواهند روی آنها کار کنند؛ مانند یافتن راههایی برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا بر جهان. دانشآموزان و معلمان از اپهای زوم و اسلک (Slack) برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند. همهگیری کرونا، سورا را بهشدت تحتتأثیر خود قرار داده است. میتوان اینگونه بیان کرد که هم آنها از این موضوع سود بردهاند و هم ضرر کردهاند. از یکسو، میلیونها دانشآموزی که در خانههایشان جمع شدهاند، نشان دادند که آموزش مؤثر و قابل دسترس در فضای مجازی چقدر دشوار است و از سوی دیگر، همهگیری به این زودیها از بین نمیرود و والدین و دانشآموزان از گزینههای بهتر ناامید هستند. گرت اسمایلی، بنیانگذار سورا، فکر میکند که میتواند والدین را راضی کند تا با خوشبینی، بچهها و البته دستهچکهای خود را به دبیرستان مجازی نزدیک کنند. همهچیز با مزارع جلبک سبز شروع شد. او میگوید: «دانشآموزان به سورا میآمدند تا بتوانند بهجای راه رفتن، شروع به دویدن کنند. » او اینگونه ادامه داد که چگونه نخستین دانشآموزان در این برنامه، وقت خود را صرف ساخت مزارع جلبک در حیاط خانه خود کرده و با مهندسان استارتاپ اسپیسایکس همکاری کردند و در کلاسهای ریاضی در سطح دانشگاه حضور به هم رساندند. این یک مدرسه خصوصی با یک برنامه درسی پروژهمحور است. در اصل هدف استارتاپ سورا، ایجاد جامعهای از یادگیرندگان خودگردان و باانگیزه است. دانشآموزان استارتاپ سورا را 67درصد سفیدپوستان، 15درصد اسپانیاییزبانها، 13درصد آفریقایی - آمریکاییها و 5درصد از آسیا و خاورمیانه تشکیل میدهند. از دیدگاه تنوع ذهنی، این استارتاپ فاقد منابع کلیدی مورد نیاز برای حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه است. دبیرستان مجازی بهعنوان یک محصول گروهی ساخته نشده است، اما درعوض برای دانشآموزانی که توانایی مالی در یادگیری خودگردان و مستقل دارند، بهترین نتیجه را دربردارد.