• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112258
+
-

روی خط دیپلماسی

   نخست‌وزیر عراق: روابطمان با ایران خوب است
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت: سیاست دولت ما مبتنی بر ایجاد تعادل و عدم‌دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است؛ روابط ما با کشورهای عربی خوب است، روابط ما با جمهوری اسلامی ایران نیز خوب است و تلاش می‌کنیم که این روابط را حفظ کنیم اما برخی آرزو دارند که این روابط بد شود.

  سفارت ایران در باکو حمله به غیرنظامیان را محکوم کرد
سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه‌ای، طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ یعنی آذربایجان و ارمنستان را به رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه فراخواند و هرگونه نقض حقوق مردم بی‌گناه و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را محکوم کرد.

  دیدار سفیر ایران با رئیس‌جمهور عراق
دفتر ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
مسجدی و صالح همچنین در رابطه با آخرین تحولات سیاسی منطقه، اهمیت کاهش تنش، پایبندی به گفت‌وگو و تقویت امنیت و صلح در منطقه گفت‌وگو کردند.

  آلمان: با آمریکا همراهی نمی‌کنیم
وزیر خارجه آلمان به روزنامه العربی الجدید گفت: آمریکا که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده، حق تجدید تحریم‌ها علیه ایران را ندارد. هایکو ماس گفت: از تحریم‌هایی که آمریکا مجددا علیه ایران تحمیل کرده مطلع شده‌ایم. از این بابت ابراز تأسف کرده‌ایم و تصمیم گرفتیم با این کشور در فشار حداکثری همراه نشویم.

   ادعای ضد ایرانی سناتور آمریکایی
کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به بهبود وضعیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به کرونا مبتلا شده گفت: متحدان و مخالفان ما باید این را بدانند، چرا که ما بسیاری از آن ها را در لیست اخیرمان داریم که نقاط ضعف ما را بررسی می کنند.
این سناتور آمریکایی با اشاره به ایران با بیان این که نگرانی های او بسته به انگیزه های ژئوپلیتیکی رقبا و مخالفان متغیر است مدعی شد: ایران به طور مثال می تواند به دنبال این باشد که برای تلافی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا، از این فرصت استفاده کند.

   انتقاد کوبا از خروج آمریکا از برجام
برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در سخنرانی اش در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل، به شدت از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق هسته ای با ایران و معاهده امضا شده میان آمریکا و روسیه بر سر موشک های میان برد انتقاد کرد و آن ها را اقداماتی یک جانبه با عواقبی جدی برای ثبات و امنیت بین المللی دانست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید