• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112249
+
-

پاسخ دولت به اظهار نگرانی مراجع درباره مشکلات اقتصادی و گرانی

روحانی: اطمینان می‌دهم دولت با همه توان از درد و رنج مردم بکاهد

دولت
پاسخ دولت به اظهار نگرانی مراجع درباره مشکلات اقتصادی و گرانی

در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهور از تماس خود با مراجع عظام تقلید و نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، گزارشی به هیأت وزیران ارائه داد.
اسحاق جهانگیری ضمن ابلاغ سلام مراجع تقلید به رئیس‌جمهور، از ابراز نگرانی آنها نسبت به تورم و مشکلات معیشتی مردم خبر داد.
در این رابطه حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مراجع معظم تقلید همواره از دولت‌های یازدهم و دوازدهم حمایت کرده و پشتیبان فکری و معنوی دولت بوده‌اند، اظهار داشت: نگرانی آن بزرگواران نسبت به اوضاع اقتصادی را درست و بحق دانسته و آن را ناشی از مردمی بودن پایگاه مرجعیت شیعه می‌دانیم.
روحانی افزود: به مراجع معظم تقلید اطمینان می‌دهم دولت با تمام توان می‌کوشد تا نقشه‌های شوم دشمنان برای به ستوه آوردن دولت و ملت شریف ایران را خنثی و از درد و رنج مردم عزیزمان بکاهد.
جهانگیری روز شنبه با برخی مراجع عظام تقلید ازجمله آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله علوی‌گرگانی، آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت‌وگو کرده بود.
در این تماس‌ها آیت‌الله مکارم بر ضرورت تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تأکید و خاطرنشان کرد: پس از مسئله کرونا، مهم‌ترین موضوع معیشت مردم است که لازم است دولت و مسئولان تمام تلاش خود را برای کمک به اقشار ضعیف جامعه انجام دهند.
آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی نیز در تماس جهانگیری بر ضرورت توجه مسئولان به گسترش تعامل با دنیا تأکید و خاطرنشان کرده بود: افزایش تعاملات بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای خارجی نیز می‌تواند در حل مشکلات کشور مؤثر باشد.
فساد اقتصادی موضوعی بود که آیت‌الله جوادی‌آملی در تماس تلفنی جهانگیری به آن اشاره و با انتقاد از برخی غفلت‌ها در سال‌های گذشته که منجر به سوءاستفاده و اختلاس از بیت‌المال شده بود، تصریح کرد: باید نسبت به حقوق مردم و بیت‌المال سختگیری داشته باشیم و در عین حال مسیر را برای فعالیت اقتصادی و کسب و کارهای مردم تسهیل کنیم.
در این گفت‌وگو‌ها که در آستانه اربعین حسینی انجام شده بود آیت‌الله جعفر سبحانی تأکید کرد: ‌در شرایط فعلی و به‌دلیل شیوع کرونا حضور در پیاده‌روی اربعین جایز نیست و در این خصوص اطلاعیه‌ای در روزهای آینده صادر خواهم کرد.جهانگیری در تماس تلفنی با آیت‌الله شهرستانی بیان کرد: حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی نماد عقلانیت و درایت مرجعیت هستند که امیدواریم با رهنمودهای ایشان و سایر مراجع عظام تقلید بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.وی افزود: مواضع حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی ایشان را به سمبل وحدت ملی عراق تبدیل کرده است. ایشان نه‌تنها مورد احترام مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بوده، بلکه مورد احترام جامعه بین‌المللی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید