• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112241
+
-

گذر آب و آتش افتتاح شد

خبر
گذر آب و آتش افتتاح شد


گذر آب و آتش واقع در بوستان آب و آتش با حضور اعضای شورای شهر، رئیس جامعه تورگردانان ایران، رئیس جامعه هتلداران کشور و مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در روز ۱۲ مهرماه و ایام هفته تهران افتتاح شد. 
به گزارش همشهری، حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر در این مراسم با اشاره به توسعه گردشگری در این روزها بیان کرد: «معتقدم با تمام سختی‌ها و موانعی که سر راه حوزه گردشگری وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و گردشگری در کشور خصوصا در کلانشهر تهران باید حرف اول را بزند چراکه این کشور سرشار از تاریخ، فرهنگ و تمدن است و پتانسیل آن را دارد که تمام حوزه‌های گردشگری را در آن فعال کنیم و توسعه دهیم.»
  در این مراسم ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد را یک منطقه با پتانسیل بالا برای جذب گردشگر دانست و تأکید کرد: «وجود چنین مناطق گردشگری علاوه بر اینکه می‌تواند محیطی برای گردشگری شهروندان تهرانی و گردشگران ایرانی باشد می‌تواند منطقه‌ای جذاب برای توریست‌ها نیز بوده و کاری کند تا این گردشگران تهران را تنها محلی برای گذر ندانسته و چند روزی را در پایتخت بمانند. پل طبیعت ازجمله جاذبه‌هایی است که گردشگر خارجی کنجکاو خواهد بود تا آن را از نزدیک ببیند.» جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در سخنرانی خود با اشاره به ایام کرونا افزود: «در ماه‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای گردشگری از جمله هتلداری از رونق افتاده است. با فراهم‌سازی‌ چنین فضاهایی می‌توان همچنان امیدوار بود که گردشگری به رونق سابق خود برگردد؛ هر چند در آن زمان نیز مشکلاتی وجود داشت.» سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در مراسم افتتاح گذر آب و آتش بیان کرد: «وجود بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، گردشگری، علمی و... در مجموعه اراضی عباس‌آباد توانسته است تا حد بسیاری ضعف نبود فضاهای عمومی برای خانواده‌ها را در تهران پوشش دهد. » گذر آب و آتش به وسعت ۳۶۰۰ متر و ۴۰ غرفه بوده و به‌منظور ارائه خدمات در حوزه صنایع‌دستی و صنایع خلاق طراحی و از روز ۱۲ مهرماه پس از افتتاح آماده خدمت‌رسانی به مردم شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید