• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112211
+
-

رقم نهایی خسارت سیل‌هرسین اعلام شد

پیگیری
رقم نهایی خسارت سیل‌هرسین اعلام شد

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه، رقم نهایی خسارت سیل هفته گذشته به شهر هرسین شامل 9میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 15میلیارد تومان در بخش زیرساخت شهری و آسیب به 148واحد مسکونی بوده است.
جلیل بالایی‌ در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه بیمه روستایی از شنبه هفته جاری در مناطق سیل‌زده مستقر شده و در حال رسیدگی به خسارت‌هاست، گفت: «بیشترین حجم خسارت در بخش کشاورزی در حوزه تلفات دام بود که 488دام سبک تلف شده است. همچنین در بخش علوفه هم کشاورزان خسارت قابل‌توجهی دیدند.»
وی با بیان اینکه جبران خسارت افرادی که بیمه هستند در اولویت قرار دارد، افزود: «میزان خسارت بخش زیرساخت و کشاورزی به ستاد بحران کشور اعلام شده و باید ببینیم دولت تا چقدر می‌تواند از محل ماده 12خسارت سیل هرسین را جبران کند.»
مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه 3نکته کلیدی را درباره سیل اخیر هرسین مطرح کرد و توضیح داد: «تغییرات اقلیمی موجب شده است رفتار طبیعت نسبت به گذشته غیرقابل پیش‌بینی شود و به همین دلیل پیشنهاد ما به مردم این است که حتما به توصیه‌های راهداری و هواشناسی درباره شرایط جوی توجه کنند. نکته دوم اینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم و دولت، جبران خسارت بسیار سخت است و به همین دلیل استدعای ما از مردم این است که اموال خود را بیمه کنند. همچنین این سیل یک پیام هم برای دستگاه‌های متولی دارد و آن تکمیل و تجهیز امکانات برای پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی است.»
پیش از این، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از روستاهای سیل‌زده از پرداخت یک فقره وام 80میلیون تومانی بلاعوض به مردم سیل‌زده هرسین خبر داده و گفته بود خسارت بخش دامداری هم پرداخت می‌شود.
به گفته وی، خسارت تلفات دام براساس گزارش دامپزشکی پرداخت می‌شود و برای واحدهای مسکونی سیل‌زده نیز با تأییدیه بنیاد مسکن ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت و همچنین کوچه‌ها و معابر روستایی بازسازی و بهسازی می‌شود.
بارش گسترده باران (25میلی‌متر بارندگی در کمتر از یک ساعت) چهارشنبه شب هفته گذشته، شهر هرسین و روستای «کهریز»، «داوودی علیا» و «چغاسعید» در استان کرمانشاه را قربانی نخستین سیل پاییزی امسال کرد؛ سیلابی که علاوه بر خسارت به 150واحد مسکونی روستایی، 13واحد را غیرقابل سکونت کرد و 500دام سبک را هم از بین برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید