• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112208
+
-

نکته بازی


شما به بقیه کارها برسید لطفاً!
فقط چند دقیقه از خبر مجازات عجیب مهاجم پرسپولیس گذشته بود که خبرگزاری‌ها تیتر زدند: «ورود مجلس شورای اسلامی به محرومیت عیسی آل‌کثیر.» این درحالی است که صبح همان روز برخی هواداران استقلال با تجمع مقابل مجلس خواهان رسیدگی به وضعیت بحرانی تیم‌شان شده بودند. اتفاقا یکی از نمایندگان عزیز هم مصاحبه کرد و گفت: «صدای اعتراض استقلالی‌ها را شنیدیم.» خب، الان که شنیدید، چه می‌کنید؟ درمورد قرارداد ویلموتس چه کردید؟ جز این بود که فیفا نامه نوشت و به‌خاطر دخالت نهادهای بیرونی در فوتبال تهدید به تعلیق کرد؟ انصافا از مجلس در داستان محرومیت آل‌کثیر چه کاری ساخته است؟ آیا انتشار این خبرها شائبه پوپولیستی ندارد؟ آیا بهتر نیست نمایندگان محترم به اموری بپردازند که در حوزه تخصص و اختیار آنهاست و اصلا به همین‌خاطر راهی مجلس شده‌اند؟ 


این بشار قدرشناس
بعد از صعود بسیار شیرین و به‌یادماندنی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، بشار رسن در نشست خبری از راز تاب آوردن پرسپولیس در این مسابقات حرف زد. ستاره عراقی سرخپوشان گفت مخصوصا در این مسابقه آخر که تیم 10نفره شده بود، سیستم تهویه و خنک‌کننده عالی ورزشگاه نقش مهمی در سر پا ماندن قرمزها داشته است. در حقیقت بشار سطحی از قدرشناسی را نشان داد که پیش‌تر از برخی مسئولان پرسپولیس دیده نشده بود. قطر امکانات خوبی فراهم کرد تا لیگ قهرمانان آسیا ناقص نماند و تیمی مثل پرسپولیس بتواند به جوایز میلیون دلاری یورش ببرد. به‌طور کلی رسن غیراز قابلیت‌های فنی بالا، از نظر اخلاقی هم می‌تواند یک الگو باشد. او آدم قدرشناسی است و چه بسا همین مسئله بیشترین نقش را در حضور طولانی‌مدتش در پرسپولیس، با وجود همه مشکلات داشته است.


داری بهترین دروازه‌بان جهان می‌شوی
سوشا مکانی تنها دروازه‌بان دنیاست که هرقدر بیشتر گل می‌خورد، اعتماد به نفسش هم بیشتر می‌شود! او در حالی اخیرا مدعی شده بود بهترین دروازه‌بان ایران است که میوندالن نروژ در نیم‌فصل اول لیگ این کشور گلباران شد. حالا با آغاز نیم‌فصل دوم، بار دیگر هنرنمایی‌های سوشا شروع شده و او 4گل از تیم والرنگا دریافت کرده است. به این ترتیب مجموع گل‌های خورده میوندالن به عدد 36رسید. اگر همین رویه ادامه داشته باشد، احتمالا کار به جایی می‌رسد که سوشا خودش را بهترین دروازه‌بان جهان معرفی کند. استدلال مکانی این است: «روی دروازه‌ام زیاد توپ می‌آید. خیلی از آنها را می‌گیریم و بعضی‌هایشان هم گل می‌شوند.» دست شما درد نکند، اما شاید اگر ما هم جای شما باشیم، بعضی از این توپ‌ها را بگیریم. بالاخره نمی‌شود که همه توپ‌ها گل شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید