• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 مهر 1399
کد مطلب : 112135
+
-

روی خط دیپلماسی

   جنجال بر سر سفر سفرا به یزد
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد در واکنش به برخی انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به سفر سفیران انگلیس، سوئیس و دانمارک به استان یزد تأکید کرد: سفیران کشورهای خارجی در ایام تعطیلات خواستار سفر به مناطق مختلف کشور هستند و این یک مسئله طبیعی به‌شمار می‌آید. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز در این چارچوب بوده و به هیچ عنوان سفر رسمی نیست و به دعوت مقامی صورت نگرفته است. به گزارش خبرآنلاین حمیدرضا سالک گفت: سفیران درخواست سفر به مناطق مختلف را به وزارت خارجه اعلام می‌کنند و این وزارت نیز نظر خود را اعلام می‌کند و درصورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، سفر بی‌مانع است. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد از چند روز پیش درخواست شده بود و ما این مسئله را به اطلاع مسئولان استان رسانده
بودیم.

  دستگیری عاملان شهادت 3پاسدار
روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی‌زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستگیری عوامل شهادت 3نیروی خود خبر داد. در اطلاعیه این قرارگاه آمده است: با پیگیری و انجام اقدامات ویژه اطلاعاتی و عملیاتی، رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه موفق شدند عوامل اصلی و افراد مرتبط با حادثه هشتم مهر را که منجر به شهادت شهیدان مرتضی کباری، حجت هراتی و سعید مهرجان، و زخمی‌شدن یک پاسدار شده بود را دستگیر کنند. هشتم مهرماه 2دستگاه خودروی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر که در مسیر اسپکه به نیکشهر در حال تردد بود در سه‌راهی «فنوج- بمپور- اسپکه» مورد حمله یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ قرار گرفت. در این حادثه ۳نفر از پاسداران به شهادت رسیدند و یک نفر مجروح شد.

  جایی که ترامپ پروتکل‌ها را رعایت نکرد
محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با جماران با اشاره به ماجرای صلح برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفته است:  دونالد ترامپ آنقدر به این جریان محتاج بود که مجبور شد با 2تن از وزرای خارجه پای پیمان بنشیند. آنچنان که می‌دانید از نظر پروتکل و تشریفات بین‌المللی 2فرد در سطوح یکسان مانند 2رئیس‌جمهور یا 2وزیر خارجه با یکدیگر قرارداد امضا می‌کنند و هیچ‌گاه رئیس‌جمهور با یک وزیر خارجه پای قرارداد نمی‌نشیند؛ آن‌هم رئیس‌جمهور یک کشور بزرگ مانند آمریکا با وزرای خارجه 2کشور کوچک. همین مسئله نشان‌دهنده نیاز فوق‌العاده ترامپ به این جریان و نمایش دستاوردهایش در حوزه سیاست خارجه است. او درباره موضع ایران نسبت به کشورهای عربی گفته است: خب ما که نمی‌توانیم کاسه داغ‌تر از آش شویم. وقتی کشورهای عربی که در ارتباط بیشتر با فلسطین هستند، این رفتار را در پیش گرفته‌اند، رفتار خصمانه ما با این کشورها توجیهی ندارد. ولی ما باید بر سر موضع خود بایستیم و چنین اقداماتی که به ضرر فلسطین و به نفع اسرائیل است را محکوم کنیم. باید در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به وسیله رسانه‌ها، نظر خود را به شکل واضح بیان کرده و خیانت آمریکا و اعراب به فلسطین، قبله اول مسلمین را آشکار کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید