• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 مهر 1399
کد مطلب : 112127
+
-

شیخا!‌ هر آنچه گویی هستم

محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در توییتر خود در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان نوشته است: « امام جمعه اصفهان براساس کدام مبنای شرعی می‌گویند که جامعه را برای بدحجابان ناامن کنند؟ کدام دستور اخلاقی و‌ دینی با این روش‌های خشن در جامعه جا افتاده است؟ چرا به هنجارشکنی‌هایی که در راس جامعه و در مسائل کلان اقتصادی است، حساس نیستید؟ مگر مشکل امروز ما حجاب است؟ گرانی‌ها را دریابید.»
سخنان ائمه جمعه اصفهان و بجنورد درباره حجاب، طی 2 روز گذشته واکنش‌های مختلفی به‌دنبال داشته است. سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرمانده انتظامی استان اصفهان، به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: «باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها هنجارشکنی کنند.» در سخنانی مشابه، ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نمازجمعه مرکز خراسان شمالی گفت: «نیروهای انتظامی زندگی بدحجابان را ناامن کنند چرا که آنها درصدد این هستند که جامعه دینی ما را ناامن کنند. ما نمی‌توانیم در برابر اینگونه مسائل کنار بیاییم و در مقابل جریان‌های فسادزا حساس نباشیم.»
آنچه باعث واکنش‌های تند به اظهارات این دو امام جمعه شده است یادآوری اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان در مهرماه 93بود. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر تصاویر قربانیان اسیدپاشی، درباره تکرار اتفاقاتی مشابه هشدار دادند؛ امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات هم در واکنش به اظهارات طباطبایی‌نژاد نوشت: «برای جلوگیری از تکرار فاجعه‌ای مشابه اسیدپاشی‌های گذشته، آقای امام جمعه وظیفه دارند صراحتا اعلام کنند که منظورشان از ناامنی چیست و مشمول حمله فیزیکی ، اسیدپاشی و... نیست.»
گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره،« زنان بدحجاب»، را بازنشر کردند که طی سخنانی در مهرماه سال 91در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی گفته بودند: «... خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم/ آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟» ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید