• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11180
+
-

بازسازی در گیر و دار‌کاغذبازی

در استان
بازسازی در گیر و دار‌کاغذبازی




استاندار گفت: کاغذبازی اداری روند پرداخت تسهیلات بانک‌ها و بازسازی مناطق زلزله زده استان را کند کرده است. به گزارش ایرنا «هوشنگ بازوند» در کارگروه بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کندی روند پرداخت تسهیلات، در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مشکل وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی با بیان این‌که بانک‌ها و بنیاد مسکن باید از فرصت طلایی بهار برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کنند، گفت: باید پیش از این‌که فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز شود، بخش عمده ای از کار بازسازی مناطق زلزله زده انجام شود. استاندار عنوان کرد: بوروکراسی که در بنیاد مسکن و بانک‌ها ایجاد شده برای بازسازی مناطق زلزله زده مشکل ساز شده است. بازوند اظهار کرد: در بین مدیران این نگرانی وجود دارد که تسهیلات پرداختی در بخش‌های دیگر مصرف شود اما باید در سریع‌ترین زمان ممکن این‌ نگرانی برطرف شود.

وی اعلام کرد: تیمی به منظور بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تشکیل می‌شود و بر روند فعالیت دستگاه‌های اجرایی نظارت خواهد کرد. استاندار ادامه داد: اختلاف معنا داری که بین پرداخت تسهیلات و اخذ قرارداد بانک‌ها وجود دارد روند بازسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند. بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: 8 هزار و 857 واحد تولیدی بخش کشاورزی واجد دریافت تسهیلات بلاعوض در مناطق زلزله هستند که عمده این واحدها به منظور دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند.


افتتاح 3 مدرسه مناطق زلزله‌زده در خرداد 

استاندار همچنین گفت: سوم خرداد امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، 3 مدرسه را برای شروع روند احداث مدارس در مناطق زلزله‌زده افتتاح می‌کنیم. بازوند افزود: تا قبل از شروع سال تحصیلی98-97با کمک خیرین مدرسه ساز، تعداد ۹۰ مدرسه در مناطق زلزله زده احداث می‌شود. وی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی احداث مدارس در مناطق زلزله‌زده به موقع تامین شده و اختصاص می‌یابد. 

استاندار در ادامه با بیان این‌که امور خداپسندانه نباید آلوده به مسائل دنیوی شود، افزود: کسی که به‌خاطر رضای خدا می‌خواهد نقشی در کاهش آلام و مشکلات زلزله‌زدگان داشته باشد، نیازی به سلفی گرفتن ندارد. بازوند همچنین با بیان این‌که عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رسیدگی به زلزله‌زدگان درخشان و مطلوب بود، گفت: باید تلاش شود تا بیمارستان ثلاث باباجانی نهایتا در پاییز ۹۷ آماده خدمت‌رسانی به مردم شود. وی از دانشگاه علوم پزشکی خواست فهرست پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده را بر مبنای اولویت، تا مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تدوین و ارائه کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید