• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111782
+
-

گرانی خودرو، دلاری شد


عبور نرخ دلار از 29هزار تومان، کاهش شدید عرضه و فرارسیدن فصل افزایش رسمی نرخ خودرو موجب رسیدن قیمت پراید 111 به 135میلیون و پژو‌206 تیپ‌2 به 222میلیون تومان در حاشیه بازار شد.
 به گزارش همشهری، بررسی قیمت فروش انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در حاشیه بازار حاکی از افزایش عجیب و غریب نرخ خودروهایی است که به گفته فعالان صنفی موجب صفر‌شدن معاملات در بازار خودرو شده است. از عبور قیمت پراید‌111 از مرز 135میلیون تومان گرفته تا نرخ بیش از 220میلیون تومانی پژو206تیپ2‌ و نرخ حدود 460میلیون تومانی پژو‌207 اتوماتیک، واقعیت تلخی است که این روزها در حاشیه بازار خودرو رقم خورده و قیمت این خودروها روزانه و حتی در برخی موارد هر چند ساعت افزایش می‌یابد. نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز 30هزارتومان و مشکلات خودروسازان برای رشد تولید و عرضه خودرو و از سوی دیگر نزدیک‌شدن به موعد ارائه درخواست افزایش قیمت هر 3‌ماه یک‌بار (فصلی) خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، طی یک هفته گذشته زمینه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و درج قیمت‌هایی در فضای مجازی و حاشیه بازار برای این خودروها فراهم کرده که تا چند‌ماه پیش و با اقدامات دولت برای ساماندهی ثبت‌نام و فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی، کمتر کسی حتی تصور شنیدن خبر آن را داشت.

افزایش کاغذی قیمت خودرو 
 رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش قیمت خودرو روی کاغذ هستیم و همین امر باعث شده تا قیمت‌ها واقعی نباشد و معاملات بازار خودرو به صفر برسد، گفت: به خریداران توصیه می‌کنیم در شرایط فعلی به هیچ عنوان از بازار خودرو خرید نکنند؛ چرا‌که در نهایت منجر به ضرر آنها خواهد شد. سعید موتمنی‌ تأکید کرد: به‌دلیل وجود‌نداشتن سقف قیمت در بازار خودرو، هرکسی هر قیمتی که می‌خواهد را برای فروش خودرو تعیین ‌می‌کند و قیمت‌‌های اعلام شده در بازار خودرو کاملا سلیقه‌ای و ساختگی است. او با بیان اینکه طی دو سه هفته گذشته، هیچ کدام از همکاران ما در صنف فروشندگان خودرو معامله‌ای نداشته یا قراردادی برای فروش خودرو منعقد نکرده‌اند، افزود: این قیمت‌های نجومی که بیشتر متاثر از نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز 30هزار‌تومان است، موجب شده تا این‌روزها بازار خودرو در رکود کامل به سر ببرد. موتمنی گفت: برای مثال دیروز قیمت محصولات سایپا در نمایشگاه‌های خودرو و همچنین در فضای مجازی کاملا متفاوت بود و اختلاف قیمت‌ محصولات این شرکت به بیش از ۱۰‌میلیون تومان هم می‌رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید