• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11175
+
-

متروی اصفهان تا مبارکه می‌رود

خبر
متروی اصفهان تا مبارکه می‌رود



نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل شرکتی متشکل از ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، شهرداری‌های شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه و شرکت عمران فولادشهر برای اجرای پروژه قطار شهری قطعاً همگرایی بین شهرستان‌ها افزایش خواهد یافت که ثمرات آن نصیب مردم خواهد شد. 

به گزارش ایمنا، «محسن کوهکن» در نشستی درباره پیگیری احداث خط متروی اصفهان ـ فلاورجان ـ لنجان ـ مبارکه اظهار کرد: طی سال‌های گذشته پروژه مترو به دلیل عدم تملک زمین‌های زراعی متوقف مانده بود. 
کوهکن افزود: طبق نظر کارشناسان هزینه اجرای این پروژه بیش از 2200 میلیارد تومان ارزیابی شده است، لذا بر آن شدیم جدای از شهرداری‌ها صنایع بزرگ همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و دیگر صنایع نیز در این پروژه مشارکت داشته باشد. 
وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد اگر ما به امید اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی باشیم قطعاً اتمام این پروژه‌ها سال‌ها به‌ طول خواهد انجامید. از این نظر با توجه به اینکه کارشناسان، طرح مترو را اقتصادی می‌دانند قدم دوم ما انعقاد تفاهم‌نامه بین 3 شهرستان لنجان، فلاورجان و مبارکه بود. 

کوهکن اضافه کرد: زمانی که چنین پروژه‌ای رقم بخورد با احتساب ۳۰ درصد دستمزد اعتبارات این پروژه، بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان به جیب کارگران و صنف‌های مختلف خواهد رفت که این موضوع خود رونق خوبی را برای شهروندان رقم می‌زند. «احمد صادقی» مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن نیز گفت: امروز زمینه مشارکت سرمایه‌گذار خارجی نیز در پروژه مترو به خوبی مهیاست و چند شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. باید بگوییم نگران سرمایه‌گذار در پروژه نیستیم و امیدواریم ظرف 4 سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید