• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11172
+
-

قشم؛ مرکز خریدهای فصلی

مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم و مسئول تنظیم بازار کمیته نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر از این جزیره به عنوان مرجعی برای خریدهای نوروزی و فصلی نام برد. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سلکی گفت: ‌‌جزیره قشم از دیرباز یکی از اماکن خریدهای نوروزی و فصلی است. وی با اشاره به وظایف مدیریت بازرگانی و اصناف، افزود: از بدو تشکیل یک واحد صنفی از نوع خدماتی یا تجاری، وظیفه صدور مجوز و نظارت و بازرسی در طول سال بر عهده این واحد است و همچنین در ایام نوروز با ادغام شدن در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تحت عنوان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مشغول فعالیت هستیم.  ‌‌
مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم گفت: این واحد دارای دو نوع فعالیت است که در بخش اول صنوف خدماتی شامل رستوران‌ها، فست فودها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هایی که مایحتاج عمومی مردم را تهیه می‌کنند، مورد نظر هستند و ‌ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران و کنترل قیمت تحت بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد. ‌‌در بخش دوم‌، در بخش صنوف تجاری، کنترل قیمت انجام می‌شود‌ و در جزیره 70 تا 75 درصد صنوف را واحدهای تجاری تشکیل می‌دهند که در بخش‌های مختلفی چون پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم برقی فعال هستند. سلکی افزود: توصیه ما به خریداران این است که با عجله اقدام به خرید نکنند و همه حراج‌ها با مجور از مدیریت بارزگانی و اصناف باشد و باید بنر اطلاع‌رسانی قیمت‌ها در محل غرفه مربوطه نصب شده باشد.

مسئول تنظیم بازار کمیته نظارت، تنظیم بازار‌، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات گفت: با همکاری دادستان قشم‌، پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس اماکن و بهداشت در نوروز امسال، 8 گروه 40 نفره به صورت شبانه‌روزی، به بازرسی و نظارت غرفه‌های سطح جزیره پرداختند.  به گفته وی بیش از 6 هزار و 700 مورد بازرسی در این ایام به عمل آمده که منجر به پلمب 21 واحد متخلف و تعلیق بیش از 100 واحد دیگر شده است.

سلکی گفت: رویکرد ما به مناسبت نوروز،‌ تذکر و اخطار دادن بود و بر همین اساس در ‌‌بازرسی‌های صورت‌گرفته در صورت مشاهده تخلف در شب، دستور تعلیق صادر می‌شد و در بازرسی دوم که معمولا صبح اتفاق می‌افتاد در صورت برطرف شدن مشکل، غرفه اجازه فعالیت می‌گرفت و در صورت ادامه تخلف، دستور پلمب صادر می‌شد. وی به بیش از 22 مجتمع تجاری با حدود 15 هزار واحد صنفی که در سرتاسر جزیره قشم وجود دارد اشاره کرد‌ و گفت: علاوه بر نظارت و بازرسی این واحدهای صنفی در ایام نوروز، وظیفه بازرسی و کنترل مراکز اقامتی، خدمات سفر و گردشگری نیز بر عهده این مدیریت است. مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم گفت: هر سال‌ در ایام نوروز، همکاران ما در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا خدمات به بهترین شکل ممکن به مردم عرضه شود. قاعدتا کاستی‌هایی هست و خواهش ما از مسافران این است که با آرامش و حوصله کمک کنند تا در رفع نقایص موفق باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید