• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111506
+
-

نکته بازی


نامجو دیگر هانسی فلیک نیست
جامعه فوتبال ما عجیب جوگیر است. قبل از آغاز مسابقات استقلال در قطر، هیچ‌کس اصلا بنده‌خدا مجید نامجومطلق را نمی‌دید و اصلا انگار تیم سرمربی ندارد. بعد از بازی با شرطه عراق تازه نامجومطلق به چشم آمد و از عملکرد تیم در نیمه مربیان تقدیر شد. با این همه، برد 3گله برابر الاهلی عربستان، تیمی که با ترکیب نفرات ذخیره‌اش به میدان آمده‌بود، باعث شد ناگهان نامجو در حد هانسی دیتر فلیک مطرح شود و در همین رسانه‌های رسمی ده‌ها تحلیل در باب مقایسه او و سرمربی بایرن‌مونیخ به انتشار برسد. مدام می‌گفتند بایرن بعد از نیکو کواچ با فلیک ترکاند و نامجو هم بعد از مجیدی ستاره سوم را برای استقلال خواهد آورد. حالا اما احتمالا همه آن موج فرو خواهد نشست. خداوند هیچ‌کس را در معرض قضاوت ما آدم‌های عجول قرار ندهد.


پس بدنساز ممتاز چه شد؟
استقلال با اینکه 2بازی کمتر از پاختاکور انجام داده بود، اما در طول مسابقه به شکل عجیبی خسته‌تر از حریف ازبکستانی به‌نظر می‌رسید. مجید نامجومطلق هم بعد از بازی مدعی شد تیم‌های ایرانی قدرت لازم برای پشت سر گذاشتن هر سه روز یک بازی را ندارند. به‌طور کلی ادعای آقا مجید بیراه نیست. فقط این وسط یک نکته مجهول باقی می‌ماند. پس از وقفه کرونایی وقتی لیگ برتر از سر گرفته شد و استقلال یکی، دو نتیجه ضعیف به‌دست آورد، منتقدان با اشاره به تعداد بالای مصدومان تیم از بدنسازی آبی‌پوشان ایراد گرفتند. با این حال فرهاد مجیدی با انتشار پستی مدعی شد بدنساز استقلال بهترین و علمی‌ترین فردی است که او تا به حال دیده. خب در این شرایط چرا استقلالی‌ها فقط با 3بازی باید به روغن‌سوزی بیفتند؟ یعنی باز فرهاد اغراق کرده؟


حالا مربی‌تان را بیاورید
به جرأت می‌توان گفت مدیران باشگاه استقلال 2جام را پای دعواهای کاذب درون‌خانوادگی سوزاندند. آن از جام حذفی که در مشهد جا ماند و باشگاه 5دقیقه بعد از فینال بیانیه داد که: «استراماچونی را برمی‌گردانیم»، این هم از لیگ قهرمانان که تیم بدون تمرکز کافی در آن حاضر شد و نتیجه نگرفت. صد البته فلسفه باشگاه‌داری در استقلال طوری زیر و رو شده که گمان می‌کنیم اگر نامجومطلق این تیم را قهرمان آسیا هم می‌کرد، باز یک عده می‌گفتند استراماچونی را برمی‌گردانیم و اینطوری از مردم لایک فله‌ای می‌گرفتند! به هر جهت الان دیگر کار از کار گذشته و همه موفقیت‌های در دسترس تیم سوخته است. دیگر عذر و بهانه‌ای نیست و امیدواریم آقایان زودتر سرمربی‌شان را بیاورند؛ کسی که نتیجه بگیرد، نه آنکه بدهی و پنجره‌های بسته روی دست باشگاه بگذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید