• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111382
+
-

ژاوی خیلی خوب می‌داند چه تیم قدرتمندی هستیم

شجاع خلیل زاده در گفت و گو با همشهری از شرایط پرسپولیس پیش از بازی با السد قطر گفته است

ژاوی خیلی خوب می‌داند چه تیم قدرتمندی هستیم

امیرحسین اعظمی_روزنامه‌نگار

پرسپولیس در حالی با درخشش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی راه پیدا کرد که شجاع خلیل‌زاده بدون شک یکی از بهترین نفرات تیمش بود. او جدا از انجام وظایف دفاعی‌اش، حالا در گلزنی هم عملکرد بسیار خوبی دارد، هر چند که خودش تأکید می‌کند انجام وظایف دفاعی مهم‌تر از گل زدن است. با شجاع درخصوص وضعیت فعلی پرسپولیس، بازی با السد و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم.

 از گلی که به الشارجه زدی شروع کنیم. جزو مدافعانی هستی که خیلی گل زدن را دوست داری؟
دوست دارم به هر طریقی که شده به پرسپولیس کمک کنم و گل زدن را هم دوست دارم. خوشحالم که در بازی با شارجه هم گل زدم، ولی سانتر احسان پهلوان هم خیلی خوب بود. البته برای من مهم این است که ابتدا وظایف دفاعی‌ام را خوب انجام دهم و این از هر چیزی مهم‌تر است. دوست دارم اول یک مدافع فوق‌العاده باشم.

 در نیمه اول بازی با شارجه در یک صحنه با کنعانی‌زادگان درگیری لفظی داشتی. چه اتفاقی افتاد؟
این چیزها در فوتبال پیش می‌آید و مسئله خاصی هم نبود. فوتبالیست گاهی اوقات به‌دلیل فشار بازی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. ما همه با هم دوست هستیم و می‌خواهیم پرسپولیس موفق شود. هر اتفاقی هم در زمین بیفتد همان‌جا تمام می‌شود.

 فکر می‌کنی به السد هم گل بزنی؟
پیش‌بینی سخت است، ولی امیدوارم بازی را ببریم. این از هر چیزی مهم‌تر است، حتی از گل زدن من. بیشتر از همه دوست دارم تیمم برنده شود و فرقی ندارد چه‌کسی گل بزند.

 حتما می‌دانی که هواداران پرسپولیس و استقلال در صفحات مجازی با موفقیت تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان برای هم کری می‌خوانند. تعریف تو از این فضا چیست؟
خب، این کری‌ها همیشه وجود داشته است، از چهل پنجاه سال پیش هم وجود داشت. ما نماینده‌های ایران هستیم و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.

 در مورد بازی با السد صحبت کن. بهتر نبود به این تیم قطری نمی‌خوردید؟
من این حرف را قبول ندارم. وقتی تیمی می‌خواهد قهرمان شود قطعا با حریفان قوی روبه‌رو می‌شود و فرقی هم ندارد در چه مرحله‌ای باشد. ما قهرمانی می‌خواهیم، پس فرقی ندارد با کدام تیم و در چه مرحله‌ای روبه‌رو می‌شویم.

 فکر می‌کنی در نهایت تیم ژاوی هرناندز را شکست بدهید؟
السد تیم خوب و قابل احترامی است و ما بازی آسانی نداریم، ولی پرسپولیس هم تیم پرقدرتی است و ما این را نشان دادیم. ژاوی هم قبل از آخرین بازی مرحله گروهی در مورد قدرت پرسپولیس صحبت کرده بود. او می‌داند پرسپولیس چه تیم قدرتمندی است و السد قطعا برابر ما بازی سختی در پیش دارد.

 در بازی قبلی به‌خوبی ولیتون، مهاجم برزیلی شارجه، را مهار کردید. فکر می‌کنی در این بازی بغداد بونجاح را هم مهار کنید؟
بونجاح فوتبالیست باکیفیتی است، ولی تلاش می‌کنیم تا این بازیکن را مهار کنیم. السد در فاز تهاجمی تیم خوبی است و باید هوشمندانه بازی کنیم.

 نگران داوری این بازی نیستید؟
ما نمی‌خواهیم ذهنیت بدی داشته باشیم، امیدوارم داوری مشکلی نداشته باشد.

 این روزها مسئله مهم در مورد تو، شایعاتی است که شنیده می‌شود. آیا قرار است پرسپولیس را ترک کنی؟
تمام تمرکزم روی لیگ قهرمانان آسیا و موفقیت پرسپولیس است و دلیلی ندارد در مورد این شایعات صحبت کنم. قبلا هم به شما گفتم که دوست ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم. من حرفی در مورد آینده ندارم و فقط به لیگ قهرمانان و بازی با السد فکر می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید