• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111264
+
-

نکته بازی

قبل از مسابقات یادتان نبود؟
بعد از پیروزی پرگل استقلال برابر الاهلی عربستان، رسانه‌های کشور پر شد از انواع مصاحبه‌ها در مورد لیاقت و کفایت مجید نامجومطلق؛ اینکه او چقدر ترکیب خوبی چید و چقدر استقلال باکیفیت بازی کرد. یکی از پیشکسوتان هم طوری جوگیر شد که گفت: «استقلال نامجومطلق در حد قهرمان آسیا بازی کرد.» حالا کاری نداریم که تیم مقابل، تیم دوم الاهلی بود و اصولا با یک بازی هم نمی‌شود از این قضاوت‌ها کرد. الان سؤال‌مان این است که چرا قبل از مسابقات، وقتی تیم راهی قطر شد حتی یکی از این جملات را هم در مورد نامجو نشنیدیم؟ چرا وقتی استقلال بین استراماچونی و الکس نوری دنبال مربی بود، یکی از همین حضرات نگفت آقا فعلا نامجو مطلق سرمربی استقلال است؛ اجازه بدهید شاید تیم را قهرمان کرد؟ وگرنه تمجید کردن بعد از برد را که همه بلد هستند.

اگر برای ما اتفاق می‌افتاد...
کنفدراسیون فوتبال آسیا نالایق‌ترین ساختار اداری دنیا را دارد. این از موضع ما در مورد AFC؛ اما در عین حال گاهی هم بد نیست به جای اتهام‌زنی‌های کتره‌ای، به اتفاقاتی که می‌افتد نگاه کنیم. مثلا وقتی داور بازی با تعاون یک پنالتی مشکوک برای پرسپولیس می‌گیرد، همه می‌گوییم وظیفه‌اش بود، اما وقتی داور بازی با الدحیل یک پنالتی مشکوک به ضرر پرسپولیس می‌گیرد، فورا پای توطئه و تبانی را وسط می‌کشیم. الان اگر همین ماجرای حذف الهلال عربستان برای یک تیم ایرانی به‌وجود آمده بود، برخی دوستان در داخل کشور چنان مرثیه‌هایی در مورد مظلومیت فوتبال ایران می‌سرودند که آن سرش ناپیدا بود. فوری هم جمله «کرسی» نداریم ترجیع‌بند همه مصاحبه‌ها می‌شد. قهرمان آسیا را مثل آب خوردن گذاشتند کنار. اینها را هم اگر ببینیم بد نیست. خب البته در ایران همیشه ژست اعتراض بیشتر جواب می‌دهد.

حالا نیامدید هم نیامدید
شهرخودرو بدون گل زده، با کسب یک امتیاز برابر تیم کرونازده الهلال از لیگ قهرمانان حذف شده، بعد محمد نوازی در آخرین نشست خبری گفته: «در همه مسابقات بدشانس بودیم. قول می‌دهم باز هم شهرخودرو را در آسیا خواهید دید.» البته انصافا تیم مشهدی در بازی آخر جلوی پاختاکور دو، سه موقعیت خوب داشت، اما مگر می‌شود یک تیم همه بازی‌ها را ببازد و در همه آنها هم بدشانس باشد؟ بعد با این وضعیت چرا قول حضور دوباره می‌دهی؟ می‌خواهی الهلال و پاختاکور را خوشحال کنی؟ درست‌ترش این بود که بگویی: «قول می‌دهم در حضور آسیایی بعدی نتایج بهتری بگیریم» وگرنه اگر قرار است بیایید و اینطوری کار کنید که همان تشریف نیاورید بهتر است. تنها بهره مالی شهرخودرو از این حضور، پاداش 10هزار دلاری مساوی با الهلال بود که آن هم از جدول پاک شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید