• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111267
+
-

کمی شانس، کلی لیاقت

4نکته در مورد استقلال؛ قبل از بازی مهم امشب

کمی شانس، کلی لیاقت

استقلال که با پیروزی بر الاهلی عربستان به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است، امروز باید مسابقه حساس این مرحله را برابر پاختاکور ازبکستان برگزار کند؛ دیداری که می‌تواند آبی‌پوشان را به جمع 8تیم برتر آسیا برساند. اینکه استقلال چطور به این نقطه رسید، محصول مقداری خوش‌شانسی و البته مقدار بیشتری لیاقت است.
  بدون تعارف استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، تیم خوش‌اقبالی بوده است. انصراف الوحده امارات به آنها اجازه داد در این تورنمنت فشرده 2بازی کمتر انجام بدهند و البته باعث شد تنها با کسب یک پیروزی برابر الاهلی عربستان به مرحله بعد برسند. همین تک پیروزی هم در روزی به‌دست آمد که الاهلی از قبل صعودش به‌عنوان صدرنشین را قطعی کرده بود و در حقیقت با ترکیبی از ذخیره‌ها به میدان آمد. استقلال در یک‌هشتم نهایی هم باید به مصاف الهلال عربستان می‌رفت که این تیم به‌دلیل تعداد زیاد مبتلایان به کرونا از مسابقات کنار گذاشته شد. بین پاختاکور و الهلال فاصله بعیدی وجود دارد و این همه، جزو خوش‌شانسی‌های استقلال است.
   در عین حال اما استقلال تیمی شایسته است. برد آنها برابر الاهلی فارغ از توانایی و انگیزه تیم مقابل، با ارائه یک نمایش منسجم و زهردار رقم خورد. 3مهاجم استقلال کلاس بسیار بالایی دارند. نکته جالب، تنوع این سه نفر است؛ جایی که شیخ دیاباته بلند بالا با مهدی قائدی ریزجثه ترکیب می‌شوند و ارسلان مطهری هم گویا تلفیقی از هر دو نفر است! شجاعت مجید نامجومطلق در به میدان فرستادن همزمان این سه نفر باعث شد استقلال یکی از بهترین پیروزی‌های چند سال اخیرش را به‌دست بیاورد.
   حضور علی کریمی در میانه میدان برای استقلال یک غنیمت بزرگ است. این بازیکن فاصله‌ای تا جدایی از استقلال نداشت و امروز هم مشخص نیست پس از پایان مسابقات چه خواهد کرد، اما مهم این است که الان در بهترین فرم ممکن و در حساس‌ترین شرایط کنار آبی‌پوشان قرار دارد. او ضربان بازی استقلال را تنظیم می‌کند و ترکیبش با فرشید اسماعیلی بسیار خطرناک است. این زوج به حرکات استقلال تنوع می‌بخشند و بازی‌خوانی را برای حریف دشوار می‌کنند.
   آخرین نقطه امیدبخش برای استقلال پیش از بازی امشب، ثبت نخستین کلین‌شیت حسینی در مرحله گروهی بود. دروازه‌بان استقلال که فشار روانی بسیار زیادی را تجربه کرده بود، برابر الاهلی سرانجام توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او حالا روزهای بد تهران را از یاد برده و با روحیه مطلوب می‌تواند به استقلال در پیشروی به سمت مراحل بالاتر کمک کند. در حقیقت کلین‌شیت جلوی الاهلی کاملا به‌موقع از راه رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید