• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111254
+
-

رونق استارتاپی در اجاره اشتراکی آپارتمان

اجاره آپارتمان در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا درحال کاهش است، اما برخی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هنوز هم باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های طولانی‌مدتی در صنعت مسکن در دست دارند. به نوشته وال‌استریت ژورنال، استارتاپ زندگی اشتراکی و اجاره آپارتمان Common، در‌ماه جاری میلادی با جمع‌آوری 50میلیون دلار سرمایه جدید، تبدیل به جدیدترین شرکت آپارتمانی شد که می‌تواند باوجود همه‌گیری کووید-19، کار خود را همچنان توسعه بدهد. در اوایل تابستان امسال، استارتاپ توسعه آپارتمان Juno Residential Inc. با 11میلیون دلار سرمایه، کار خود را آغاز کرد. تقاضا برای آپارتمان‌های شهری به سرعت رو به کاهش است، زیرا جوانان متخصص با توجه به کم‌شدن مهاجرت‌ها برای زندگی در فضایی بیشتر به حومه شهر نقل مکان می‌کنند. طبق گفته برخی ارزیابان و مشاوران املاک و مستغلات در منطقه منهتن، متوسط قیمت اجاره 7/7درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
«بِرَد هارگریوز» مدیر اجرایی استارتاپ Common می‌گوید که در مقابله با کاهش شدید اشغال به‌دلیل عواقب ناشی از بیماری کووید-19، یک طرح پرداخت جدید به مستأجران درگیر با این موضوع ارائه داده که اجاره‌بها را نیز برای دیگران کاهش می‌دهد. اما در کل او انتظار دارد که پس از پایان همه‌گیری، بازار اجاره آپارتمان دوباره رونق بگیرد. هارگریوز در این خصوص گفت: «در مورد آینده دفتر و آینده خرده‌فروشی سؤالاتی وجود دارد، ولی مردم همیشه به مکانی برای زندگی احتیاج دارند. »
استارتاپ Common که در سال2015در نیویورک تاسیس شده است، به‌عنوان یک شرکت زندگی اشتراکی (زندگی چند نفر به‌صورت مجزا در یک واحد آپارتمانی) شروع به‌کار کرد. این استارتاپ، آپارتمان‌ها را تحویل می‌گرفت و اتاق‌های مبله را در این آپارتمان‌ها به‌صورت مشترک به نیروهای کار جوان اجاره می‌داد. با این حال و در سال‌های اخیر، این استارتاپ نیز به‌تدریج به مدیریت سنتی‌تر آپارتمان گسترش یافته است و زندگی اشتراکی اکنون تنها نیمی از تجارت آن را تشکیل می‌دهد. هارگریوز می‌گوید، 80درصد واحدهایی که این استارتاپ به مشتریان خود ارائه می‌کند، تحت نوعی از توافقنامه تقسیم درآمد امضا شده است. این بدان معناست که ضرری متوجه مشترک درصورت کاهش تقاضا به‌طور خودکار، نخواهد بود؛ درست مثل برخی از شرکت‌های اشتراکی. این استارتاپ که در پایان سال2019میلادی، 1500دستگاه آپارتمان را تحت مدیریت خود داشت، حالا با توسعه کار، توانسته این تعداد را به حدود 3500دستگاه برساند که در چنین شرایطی، می‌توان آن را یک کار بزرگ دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید