• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111252
+
-

امنیت هوایی در خانه‌های مسکونی

شرکت آمازون به تازگی از دوربین‌های پرنده‌ای رونمایی کرده که می‌تواند در زمان خطر در خانه پرواز کرده و صاحبخانه را مطلع کند

اینترنت اشیا
امنیت هوایی در خانه‌های مسکونی

زهرا خلجی- خبر‌نگار

 بخش دیگری از تخیل گذشته در حال تبدیل شدن به واقعیت است. شرکت آمازون اخیرا از یک دوربین پهپاد رونمایی کرده که درصورت تشخیص احتمال ورود مشکوک به خانه، حسگرهای آن فعال شده و به صاحبخانه اطلاع می‌دهد. این شرکت همچنین یک سرویس پخش بازی‌های آنلاین و یک صفحه نمایش فعال شده با صدا نیز به علاقه‌مندان معرفی کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، طراحی دوربین اینترنتی پرنده که از سوی بخش امنیت خانه هوشمند Ring آمازون معرفی شده، به‌گونه‌ای است که در زمان نبود ساکنان خانه فعال می‌شود و تنها محدود به یک طبقه است.
هنگامی که این دوربین پهپادی به نام Always Home Cam توسط یک ورود مشکوک یا هر نوع خطر دیگری در سیستم عامل فعال شود، صاحبخانه برای دیدن فیلم‌های زنده این ورود، یک هشدار روی تلفن هوشمند خود دریافت می‌کند. آمازون می‌گوید که هنگام طراحی دستگاه، حفظ حریم خصوصی مهم‌ترین دغدغه آنها بوده است.
لیلا روحی، رئیس Ring می‌گوید: این دوربین تنها هنگامی که در حرکت است از وضعیت خانه گزارش می‌دهد و زمانی که حرکت نمی‌کند در جای خود قرار گرفته و دوربین آن مسدود می‌شود.
قیمت این دستگاه قرار است هنگام فروش 250دلار باشد و در زمان رونمایی فقط در آمریکا در دسترس خواهد بود.
یک گروه مدنی حفظ حریم شخصی، دوربین پهپادی را ناخوشایندترین محصول نظارت بر خانه آمازون توصیف کرده است. «سیلی کارلو» از شرکت
Big Brother Watch می‌گوید: تصور اینکه چرا آمازون فکر می‌کند کسی می‌خواهد دوربین‌های اینترنتی پرنده متصل به یک شرکت جمع‌آوری داده، همواره در حریم خصوصی خانه آنها بچرخد، دشوار است، اما نمی‌توان تأثیری که توسعه محصول آمازون بر بازار رو به رشد وسایل نظارتی دارد را منکر شد. بن وود، مشاور CCS Insight اما می‌گوید: Always Home Cam وسیله‌ای فوق‌العاده بلند‌پروازانه است که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان چیزی شبیه یک فیلم علمی تخیلی به‌نظر می‌رسد. به‌نظرم آنهایی که علاقه زیادی به فناوری‌های هوشمند خانه دارند از این وسیله استقبال می‌کنند. با این حال، اینگونه وسایل به‌احتمال زیاد بحث بزرگی در مورد حریم خصوصی و نقش آینده فناوری در خانه ایجاد خواهد کرد. بخش Ring همچنین از یک دوربین امنیتی جدید که برای استفاده در اتومبیل طراحی شده است، رونمایی کرد که هنگام پارک بودن خودرو فعالیت‌های اطراف را کنترل می‌کند.
اینگونه وسایل نظارتی پیش از این به‌دلیل اینکه عادی‌سازی‌ نقض حریم شخصی به‌حساب می‌آمد به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. این بخش ادعا می‌کند محصولات موجود خود ازجمله زنگ درهای ویدئویی، دوربین‌های فیلمبرداری داخلی و سیستم‌های هشدار هوشمند به ایمن‌سازی‌ محله‌ها کمک کرده است.
طبق تحقیقات شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics انتظار می‌رود هزینه‌های جهانی مصرف‌کنندگان در محصولات خانگی هوشمند به‌دلیل رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 حدود 15درصد در سال‌جاری کاهش یابد و به 44میلیارد دلار برسد، اما پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2021جهش داشته باشد.

مکث
سرویس جدید استریم بازی

رونمایی مهم دیگر آمازون راه‌اندازی سرویس استریم آنلاین بازی‌های مبتنی بر فضای ابری بود. Luna بازی‌ها را روی سرورهای رایانه‌ای از راه دور اجرا می‌کند تا بازیکنان نیازی به خرید کنسول یا سایر دستگاه‌های اختصاصی فراتر از کنترل نداشته باشند. سرویس +Luna  این پلتفرم، امکان دسترسی به مجموعه بازی‌های قدیمی مانند Control، Resident Evil: Biohazard، Sonic Mania و Metro: Exodus را با پرداخت 6دلار در‌ ماه فراهم می‌کند. پشتیبانی از آیفون و iPad روی این پلتفرم نکته قابل‌توجهی است؛ چراکه اپل سایر سرویس‌های پخش‌کننده بازی‌ها را که از قوانین App Store پیروی نمی‌کردند، محدود کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید