• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11091
+
-

مشق شب‌های طولانی زمستان

نگاهی به نمایشگاه‌های تازه گالری‌های تهران در آغاز سال97

تجسمی
مشق شب‌های طولانی زمستان

مهرداد طبرسی/ خبرنگار
 گالری‌های مختلف تهران با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و شروع فعالیت‌ها در سال جدید  نیز کار خود را آغاز کرده‌اند. البته بسیاری از نمایشگاه‌ها در روزهای نوروز پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی بودند و به‌تازگی نمایشگاه‌های نوروزی خود را جمع کرده‌اند تا میزبان آثار تازه هنرمندان باشند. بیشتر نمایشگاه‌ها از جمعه 17فروردین آغاز شده است و تا روزهای پایانی فروردین ادامه خواهد داشت.

2نمایشگاه تازه‌ از نقاشی‌های فریدون آو با عنوان یادداشت‌ها و مشق‌شب‌های طولانی زمستان در 2شعبه گالری دستان آغاز شده است. فریدون آو، نقاش پیشکسوت ایرانی است که در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های زیادی در ایران برگزار کرده است. چندی پیش نیز نمایشگاه «غریبان در بهشت» در گالری «اُ» برگزار شده بود که منتخبی از آثار هنرمندان برجسته جهان در میان مجموعه‌های شخصی مجموعه‌داران ایرانی بود. فریدون آو این آثار را از مجموعه‌های شخصی مجموعه‌داران ایرانی انتخاب کرده بود. نمایشگاه یادداشت‌ها تا 24فروردین و نمایشگاه مشق‌شب‌های طولانی زمستان تا 14اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مکرمه قنبری را بسیاری از هنردوستان در ایران و جهان می‌شناسند. پیرزنی روستایی که با نقاشی‌های بدوی خود چشم‌های بسیاری را متوجه هنر خود کرد. با اینکه چند سالی از درگذشت او می‌گذرد اما همچنان نمایشگاه‌های آثار او در ایران و اقصی‌نقاط دنیا برگزار می‌شود. حالا نمایشگاه نقاشی‌های مکرمه قنبری و فرزند او علی بلبلی از 17فروردین در گالری فردا آغاز شده و تا 29فروردین ادامه دارد.

فرشید ملکی از نقاشانی است که نزدیک به 50 سال است به شکل حرفه‌ای در هنر معاصر ایران حضور دارد و به نقاشی و تدریس هنر مشغول است. نمایشگاه طراحی‌های رنگی فرشید ملکی که از 17فروردین در گالری هور آغاز شده است تا 2اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

از نمایشگاه‌های دیگری که از 17اردیبهشت آغاز شده است می‌توان به نمایشگاه‌ نقاشی‌های حمیدرضا امامی در گالری اُ، نمایشگاه محجوب ظهوریان با عنوان «انسان، بیگانه از طبیعت» در گالری ثالث، نمایشگاه نقاشی‌های بهناز قاسمی با عنوان «درباره‌ زندگی، ‌رؤیا و شیفتگی» در گالری طراحان آزاد، نمایشگاه نقاشی‌های الهام شرقی با عنوان «سده» در گالری خانه نگار 14 و نمایشگاه گروهی عکس «هزارتو» در گالری نگاه اشاره کرد.

نمایشگاه عکس‌های آلدو سلوچی با عنوان «جهان غوطه‌ور» نیز از دیروز در نگارخانه مرتضی ممیز گالری هنرمندان افتتاح شده است و تا 27فروردین ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه منتخبی از 15عکس از 4مجموعه این عکاس ایتالیایی است.

همچنین دهمین نمایشگاه سالانه نسل نو که از اسفندماه در گالری شیرین آغاز شده است تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید