مدل تی در خدمت مشتریان
روباتهای کارگر موضوعی است که این روزها اهمیت ویژهای پیدا کرده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این روباتها میتوانند به کاهش شیوع ویروس کرونا در جهان کمک کنند. به گزارش نیواطلس، این روزها روباتهای گوناگون بهطور فزایندهای در فروشگاههای مختلف دیده میشوند و به مشتریان در انجام خرید خود، پیگیری موجودی کالا و نقشه فروشگاه کمک میکنند. اکنون به لطف استارتاپ ژاپنی Telexistence که آزمایشهای خود را در فروشگاههای مختلف با روبات قفسهچین مدل تی شروع کرده است، این روش میتواند بهصورت عملیتر به انسانها خدمات بیشتری ارائه دهد و اپراتورها از طریق VR آنها را کنترل کنند. هدف این است که یک انسان بتواند در چندین فروشگاه کار کند و بدینترتیب، راهحلی برای کمبود نیروی کار ارائه شود. ژاپن هماکنون با افزایش سریع روند پیری مواجه بوده و تعداد کمتری از مردم آن میتوانند چنین کارهایی را انجام دهند. در روزهایی که همهگیری بیماری کووید-19، زندگی را سخت کرده است، این روباتها میتوانند با حضور در فروشگاهها، بدون آنکه باعث انتقال ویروس کرونا شوند یا خودشان درگیر آن شوند به مشتریان خدماترسانی کنند. روبات مدل- تی، با کمک یک انسان کنترل میشود که از یک هدست واقعیت مجازی و دستکشهای مخصوص استفاده میکند. یک میکروفن و هدفون نیز امکان ارتباط با خریداران را فراهم میکنند.