• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110753
+
-

مجتمع تجاری بوستان پونک

مجتمع بوستان، یکی از بزرگ‌ترین بازارها و پاساژهای تهران است و در شمال‌غرب میدان پونک واقع شده است. البته این میدان دیگر سال‎هاست میدان نیست و به چهارراه تبدیل شده اما ساختمان عظیم‌الجثه شمال‎غرب میدان هنوز پابرجاست. معماری این ساختمان بزرگ که شامل حدود یک هزار واحد تجاری و اداری است از شکل دایره بهره فراوان برده است.
   تعداد مغازه‌های بوستان به قدری زیاد و متنوع است که هر آنچه را که بخواهید بخرید در اینجا می‎توانید پیدا کنید؛ از پوشاک شامل کفش، مانتو، لباس و لباس‎های مجلسی و کت و شلوار تا کتاب و لوازم التحریر و لوازم کادو و دکوری. طلا، ساعت، پارچه و شال و روسری، 
موبایل فروشی، چرم‌فروشی از دیگر مغازه‎های مجتمع بوستان است.
   در مرکز خرید بوستان مثل بازار بزرگ تهران راسته‎هایی برای صنف‎های خاص وجود دارد. به‌طور مثال ۳ راهروی بزرگ در شمال شرقی مجتمع بوستان وجود دارد که راسته‌ طلافروشی است. راسته موبایل‎فروشی‎ها نیز از دیگر راسته‎های مجتمع بوستان است که شامل ۲ راهرو و یک دالان می‎شود. در راسته خیاط‎ها که شامل۳ راهرو از بوستان است تمام سفارشات خیاطی و تعمیر پذیرفته می‌شود.
   معماری مجتمع بوستان عجیب و غریب است و باید خیلی مواظب باشید که در مجتمع گم نشوید. یک نکته بسیار مهم در مورد معماری مجتمع بوستان این است که شما می‌توانید بدون آنکه از پله‎های بوستان استفاده کنید بین طبقات حرکت کنید. معماری منحصر به فرد مجتمع این امکان را برای شما فراهم کرده که از تمامی طبقات گذر کنید بدون آنکه از پله برقی یا پله‌های معمولی استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید