• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11068
+
-

6راهکار برای جایگزینی افکار مثبت به جای منفی

بعضی وقت‌ها هست که فکر می‌کنید افکار عمومی منفی دیگر اجازه نفس کشیدن بیشتر را به شما نمی‌دهد؛ اما برای رهایی از این حس و جایگزینی آن با احساس مثبت باید چه کرد:


1- به این باور داشته باشید که زندگی شما مشکل نیست بلکه شما و نحوه برخوردتان با چالش‌های زندگی است که مشکل به‌وجود می‌آورد؛ پس باید تصمیم بگیرید که نگاهتان را به مشکلات تغییر دهید و همیشه به‌دنبال یک راه‌حل باشید.

2- فهرستی از افکار منفی که اثرات مخرب و بدی را در زندگی شما داشته است تهیه کنید و به‌خودتان یادآوری کنید که این افکار بی‌فایده بوده است و به جز درجا زدن اثری در زندگی‌تان نداشته است. همچنین بهتر است گفت‌وگوهای منفی با خودتان و اعتقادات منفی‌‌تان را بشناسید و تشخیص دهید و در یک دفتر یادداشت کنید.

3- از مشاوران و دوستان آگاه‌تان که از نظر زندگی شرایطی شبیه شما دارند ولی با مشکلات‌شان کنار آمده‌ و آنها را حل کرده‌اند صحبت کنید و مشورت بگیرید.

4- عبارت و جملات منفی را که در طول روز به ذهن‌تان می‌آیند و باعث می‌شوند اعتماد به نفس‌تان را از دست بدهید، فهرست کنید و تلاش و تمرین کنید تا از آنها استفاده نکنید و حتی در خوش بینانه‌ترین حالت سعی کنید آنها را به جملات مثبت تبدیل کنید. مثلاً: «من استطاعت هزینه یک مسافرت را ندارم» را تبدیل کنید به «می‌توانم از پس هزینه یک مسافرت برآیم» و...

5- از همنشینی با افرادی که افکار منفی دارند و این افکار را به شما تزریق می‌کنند حتما دوری و سعی کنید وارد جمع‌های موفق شوید که پر از شادی و انرژی هستند.

6- حتما ورزش کنید؛ البته نوع ورزش بستگی به سلیقه فردی شما دارد اما ورزش‌هایی مانند شنا، راه رفتن، کوهنوردی، دوچرخه سواری، ورزش‌های رزمی و... می‌توانند به شما آرامش دهند و تحریک بدن‌تان را بالا ببرند و انرژی‌زا باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید