• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 29 شهریور 1399
کد مطلب : 110544
+
-

احتمال وقوع درگیری‌های مسلحانه پیش از انتخابات

احتمال وقوع درگیری‌های مسلحانه پیش از انتخابات

پلیس فدرال آمریکا روز گذشته نسبت به وقوع درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های افراطی تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 13آبان‌ماه ابراز نگرانی کرد. کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، در توضیحات خود دربرابر اعضای کنگره آمریکا با تأکید بر این نکته گفت: نیروهای ما تا‌کنون چندین درگیری مسلحانه را در حاشیه تظاهرات ضد‌نژادپرستی در ایالت پورتلند و همچنین تجمعات مدنی در شهر کینوشا رصد کرده‌اند. ما با گروه‌های مسلحی روبه‌رو هستیم که با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند و حاضر به استفاده از سلاح درصورت وقوع درگیری هستند. این وضعیت در چندین شهر وجود دارد و من را نگران کرده است. به نوشته رویترز، جریانات راست‌گرای افراطی و در مقابل، گروه‌های ضد‌نژادپرستی، اصلی‌ترین کانون‌های مسلح در برخی از شهرهای آمریکا به شمار می‌روند که ممکن است تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری و یا حتی بعد از آن، درگیری‌های مسلحانه با یکدیگر داشته باشند.
شبکه الجزیره در تشریح این موقعیت کم‌سابقه‌ای که در تاریخ معاصر آمریکا به‌وجود آمده، می‌نویسد: شخصیت ترامپ نقش اساسی در ورود آمریکا به مرحله هرج و مرج خواهد داشت. ممکن است او، درصورت شکست مقابل بایدن، حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نشود. رمز اصلی در این معادله، «رای‌گیری پستی» است که راه را برای مانورهای بعدی ترامپ با هدف مقابله با نتایج رسمی باز خواهد گذاشت.
واشنگتن‌پست نیز در گزارشی با واکاوی سناریوهای احتمالی پس از انتخابات آمریکا می‌نویسد: بیش از 60درصد از رای‌دهندگان آمریکایی از طریق پست در انتخاب شرکت می‌کنند. بر این اساس، قطعا آرای اصلی جو بایدن با تأخیر وارد فرایند شمارش و اعلام رسمی خواهد شد. ممکن است ترامپ نتایج این بخش از آرا را با بهانه تقلب یا شفاف نبودن به رسمیت نشناسد و حتی برای جلوگیری از اعتراضات، فرمان حضور ارتش در شهرها را صادر کند. تمام اینها در حالی است که او قطعا از حامیانش به شکل مستقیم یا غیرمستقیم برای حضور در تظاهرات خیابانی کمک خواهد خواست.
44روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، همچنان بایدن براساس همه نظرسنجی‌ها دست برتر را نسبت به حریف جمهوری‌خواه خود دارد. این در حالی است که بحران کرونا، فشار اقتصادی مضاعفی را بر بخش قابل‌توجهی از شهروندان آمریکایی، به‌ویژه استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری وارد کرده است. از سوی دیگر، تنش‌های اجتماعی، نظیر منازعات حامیان و مخالفان نژادپرستی، رو به افزایش است. مجموعه این تحولات نشان می‌دهد انتخابات پر حاشیه‌ای در انتظار آمریکا است.

این خبر را به اشتراک بگذارید