• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 29 شهریور 1399
کد مطلب : 110531
+
-

20ساعت عملیات در دره 200متری

20ساعت عملیات در دره 200متری


سقوط گردشگری در دره 200متری شروع عملیاتی سخت و نفسگیر برای امدادگران هلال احمر بود؛ عملیاتی که پس از 20ساعت تلاش پایان خوشی نداشت و به کشف جسد این گردشگر در عمق دره منجر شد.
به گزارش همشهری، شامگاه چهارشنبه گذشته اعضای یک گروه گردشگری که به دره ویژدرون استان ایلام رفته بودند در تماس با شماره 112هلال احمر اعلام کردند که یکی از نفرات گروه دچار حادثه شده است. آنطور که آنها گفته بودند این جوان به دره‌ای عمیق سقوط کرده بود. تاریکی هوا و سخت‌گذر بودن منطقه اجازه آغاز عملیات نجات را نمی‌داد، با این حال بامداد پنجشنبه با روشن شدن آسمان ۲ تیم واکنش سریع و تیم کوهستان استان ایلام از طریق بالگرد و ۴ تیم کوهستان دیگر از شهرستان ملکشاهی و مرکز استان به‌صورت زمینی راهی محل حادثه شدند. علی اصغر علی‌اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در این‌باره به همشهری گفت: نجاتگران هلال احمر پس از حضور در محل وقوع حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان و بستن کارگاه توانستند خود را به محل حادثه برسانند.
وی ادامه داد: محلی که جوان 35ساله به آنجا سقوط کرده بود در عمق 200متری دره قرار داشت و همین موضوع عملیات را دشوار می‌کرد. زمانی که نجاتگران به فرد حادثه دیده رسیدند متوجه شدند که او بر اثر سقوط جانش را از دست داده است. با وجود کوهستانی بودن و شرایط سخت حاکم بر منطقه و صعب العبور بودن مسیر و تاریکی هوا این عملیات متوقف نشد و نجاتگران این جمعیت توانستند پیکر گردشگر حادثه دیده را با استفاده از تجهیزات مخصوص کوهستان از دره بیرون بکشند و این عملیات ساعت 1:30بامداد جمعه پس از 20ساعت تلاش به پایان رسید و پیکر متوفی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید