• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11045
+
-

تخفیف‌ عوارض طرح ترافیک برای کدام گروه‌هاست؟

با نزدیک شدن به زمان اجرای طرح ترافیک جدید تهران، رقم دقیق عوارض پرداختی شهروندان رفته رفته مشخص می‌شود و همزمان سهمیه‌های خاص نیز از شرایط و میزان سهمیه‌های خود مطلع می‌شوند.
از ابتدای اردیبهشت سال‌جاری قرار است طرح جدید با تکیه بر عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک اجرایی شود و تردد در محدوده زوج و فرد نیز به قوت سال‌های پیش خود باقیست. بر این مبنا قیمت تردد سالانه در طرح ترافیک برای شهروندان(تا سقف 109هزار تردد روزانه) حدود 10میلیون تومان است و برخورداری از تخفیف در این زمینه، موضوعی مهم خواهد بود.
به گزارش همشهری، مصطفی قنبرنژاد، مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در این‌باره از ارائه 40درصدی تخفیف ویژه در طرح جدید خبر داد. ساعت طرح ترافیک جدید از ساعت 6:30صبح تا ساعت ۱۹ خواهد بود و پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی نیز طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. برابر مصوبه در این طرح، دو آیتم دارای تخفیف برای شهروندان درنظر گرفته شده است به‌گونه‌ای که افرادی که معاینه فنی برتر را اخذ کنند از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند و همچنین اگر افراد از قبل نیز حساب شهروندی‌شان دارای شارژ باشد از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند که جمعا ۴۰ درصد تخفیف خواهند داشت. قنبرنژاد درباره اینکه اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت 10و خروجش قبل از ساعت 16باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش 19هزار و 200تومان خواهد بود و اگر دارای معاینه فنی عادی باشد، نرخ عوارض برای این خودرو 24هزار تومان خواهد بود، گفت: اگر ورود خودرویی قبل از ساعت 10و خروج آن نیز بعد از ساعت 16باشد اگر این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض 28هزار و 800تومان خواهد بود اما اگر این خودرو با این شرایط دارای معاینه فنی عادی باشد 36هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود و اگر ورود خودرویی به محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت 10باشد و خروج آن نیز بعد از ساعت 16باشد درصورتی که این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض برای آن 19هزار و 200تومان و درصورتی که معاینه فنی عادی داشته باشد نرخ عوارض 24هزار تومان خواهد بود.

  تعیین سهمیه جانبازان و خبرنگاران

در طرح جدید ۱۰ هزار سهمیه برای جانبازان و 3هزار سهمیه برای خبرنگاران درنظر گرفته شده است. در عین حال هنوز آیین‌نامه اجرایی طرح ترافیک خبرنگاران بررسی نشده اما خبر رسیده که قرار است آیین‌نامه هفته جاری در شورا بررسی شود. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا گفت: آیین‌نامه اجرایی طی هفته پیش رو به کمیسیون ارائه خواهد شد تا مورد بررسی قرار گیرد. البته هم‌اکنون ثبت نام انجام می‌شود و به محض تصویب آیین‌نامه در کمیسیون و شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند عملیاتی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید