• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 110051
+
-

شورای شهر مصوب کرد

شهرداری تهران میزبان دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری

2 استفساریه شهردار تهران درباره «تبصره ذیل ماده دوم اصلاحی پیوست 4مصوبه بودجه سال 99شهرداری تهران و سازمان‎ها و شرکت‎های تابعه درخصوص نرخ آبونمان ماهانه کلیه مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی» و «تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا» موضوع بند 1پیوست 9مصوبه بودجه سال 99شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‎های تابعه در آخرین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. به گزارش همشهری، در دویست و سی و ششمین جلسه شورا، زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به استفساریه اول شهردار تهران گفت: «کلیه مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی شامل آبونمان ماهانه شهرداری بابت جمع‌آوری پسماند می‎شوند و برای مراکزی از قبیل گفتاردرمانی و روان‎درمانی و بینایی‎سنجی و... که فاقد پسماند هستند به تأیید وزارت بهداشت نیاز است.» سیدابراهیم امینی، نایب ‎رئیس شورا، اضافه کرد: «این پسماندها توسط پیمانکاران واجد شرایط با توجه به شرایط بهداشتی جمع‎‌آوری و حمل می‎شود و معتقدم این بخش اصلا برای دفع پسماند پزشکی است و وقتی یک مرکز درمانی پسماند پزشکی تولید نمی‎کند، چرا باید عوارض بگیریم؟» ناهید خداکرمی نیز عنوان کرد: «هم در مصوبه اولیه و هم در استفساریه امروز موضوع ما عبارت مراکز است. مرکز با مطب متفاوت است و حال پرسش این است که این آبونمان، مراکز درمانی و بهداشتی را که به اقتضای خدمات‌شان، پسماند پزشکی تولید نمی‎کنند، شامل می‎شود؟ پاسخ این است که تمام مراکز پزشکی و درمانی را شامل می‎شود و فقط مراکزی که گفتاردرمانی و بینایی‌سنجی و... هستند به تأیید یک مرجع نیاز دارند.» در پایان این دستور، پیشنهاد زهرا صدراعظم نوری به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.
در ادامه، استفساریه شهرداری درباره تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا مورد بررسی قرار گرفت و زهرا صدراعظم نوری در این خصوص نیز گفت: «شهردار تهران پرسش کردند با توجه به آنکه بهای خدمات در فاز یک بهشت زهرا شامل نرخ است و به‌دلیل عدم‌افزایش از سال 95فاقد رقم ریالی است، لذا شورا نظر دهد که آیا مصوبه سال 95شامل افزایش ضریب1.25می‎شود؟ پاسخ کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری این بوده که با توجه به افزایش هزینه‎ها، کلیه هزینه‎های فاز یک بهشت زهرا شامل مصوبه سال 95 می‌شود و این ضریب باید اعمال شود.» امینی نیز تأکید کرد: «چنانچه نیاز به افزایش قیمت‎ها باشد شهرداری می‎تواند لایحه اصلاحی مصوبه سال 95را ارائه کند.» این استفساریه نیز به رأی گذاشته شد و با 17 رأی موافق به تصویب رسید.
اعضای شورای شهر تهران همچنین یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال 1400را تصویب کردند. الهام فخاری در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: «در شرایط فعلی، توجه به گردشگری و برگزاری مراسم این چنینی می‌تواند روحیه مردم را عوض کند و تصویری بهتر از ایران به جهانیان ارائه دهد.»  در ادامه، اعضای شورا به یک فوریت طرح بررسی پرونده باغ‌ها که براساس آن رویه بررسی نوعیت زمین در شورا تغییر می‌کرد، رأی مثبت ندادند. بدین‌ترتیب، این طرح به‌صورت عادی برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد. اعضای شورا همچنین بررسی یک فوریت لایحه حذف تبصره بند «ج» ماده 9 و اصلاح ماده 12 و تبصره آن در اساسنامه نمونه ضمیمه مصوبه اصلاحیه اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران را در دستور کار خود قرار دادند. اما یک فوریت این لایحه نیز به تصویب نرسید.
در عین حال، اعضای شورا در پاسخ به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری به مصوبه «چهلمین و چهل و یکمین و پنجاه و سومین صورت‌جلسه نام‌گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران» این اعتراض را وارد ندانستند و پاسخ کمیسیون فرهنگی مبنی بر پافشاری بر مصوبات شورا را تأیید کردند. حجت نظری، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، در واکنش به این اعتراض گفت: «قرار بود که هیأت رئیسه شورا دیگر مصوبات نام‌گذاری را برای فرمانداری ارسال نکنند، اما گویا رویه همچنان ادامه دارد و باید بگویم هیأت تطبیق خارج از اختیارات خود عمل کرده به‌گونه‌ای که به هیچ بند قانونی استناد ندارد و همیشه کلی‌گویی می‌کند.» در نهایت اعضای شورا درخصوص نام‌گذاری خیابانی به نام «اعظم طالقانی»، «مهندس بازرگان» و «سهیل گوهری» این اعتراض را وارد ندانسته و پاسخ کمیسیون فرهنگی مبنی بر پافشاری بر مصوبات شورا را تأیید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید