• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109701
+
-

کافه مجلس

  قالیباف عذرخواهی کند
الیاس نادران، نماینده تهران گفت که قرائت بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر رئیس مجلس به این استان در صحن علنی خلاف آیین‌نامه داخلی بوده است. به‌گزارش ایسنا، الیاس نادران در تذکری در جلسه علنی دیروز مجلس با استناد به ماده۱۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت:‌ بیانیه‌هایی که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود باید به امضای حداقل نصف مجموع نمایندگان برسد. در جلسه گذشته آقای قالیباف اجازه دادند بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر ایشان به این استان قرائت شود، درحالی‌که تنها ۱۵‌یا ۱۶ امضا داشت. اگر این موضوع باب شود، از فردا هر ۱۵نفر توقع دارند بیانیه‌شان قرائت شود. وی افزود: ایشان باید رسما از کمیسیون عذرخواهی کند زیرا حق مداخله و حضور نداشت و بی‌اجازه این کار را انجام داد.

  ما کارچاق‌کن نیستیم
روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز براساس ماده۷۴ آیین‌نامه داخلی مجلس جوابیه محمدجواد کولیوند، قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس به اظهارات اردشیر مطهری، نماینده گرمسار را قرائت کرد. به گزارش ایرنا، در این جوابیه آمده است: نظر به انتصاب مطالب خلاف واقع و نادرست به وزارت کشور علی‌الخصوص وزیر و اینجانب در جلسه علنی چهارشنبه ۱۹شهریور۱۳۹۹ به استحضار می‌رساند انتصاب کلمه «کارچاق‌کن» در صحن علنی مجلس به معاون پارلمانی وزیر کشور امری ناروا و ناپسند و دور از‌ شأن نمایندگی است، لذا انتظار است هیأت‌رئیسه مجلس نسبت به این تهمت ناروا موضع خود را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به ایشان اعلام کند. دیروز نماینده گرمسار در تذکری گفت: جمعی از نمایندگان بیش از ۲۰روز است که طرح استیضاح وزیر کشور را تحویل هیأت‌رئیسه داده‌اند اما محمدجواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور به نوعی کارچاق‌کن وزارت کشور شده و از نمایندگان تقاضا می‌کند امضاهای خود را پس بگیرند. مطهری افزود: اگر قرار است کولیوند کارچاق‌کنی کند، تقاضا می‌کنم که دیگر وی را در مجلس شورای اسلامی راه ندهید.

  دعوت دوباره ظریف به صحن مجلس
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قرار بود که جناب آقای ظریف، وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخگویی به سؤالات ملی ۸نفر نمایندگان حضور پیدا کنند اما تشریف نیاورد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: طبق تبصره‌یک ماده۲۰۸ و بند یک ماده۲۰۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جلسه سؤال این نمایندگان در صحن علنی برگزار خواهد شد. عمویی افزود: نخستین بار وزیر در تاریخ ۲۶مرداد هم برای پاسخ به سؤالات دعوت شده بودند که تشریف نیاوردند. برای جلسه اخیر هم در نامه‌ای اعلام کردند که امکان حضور ندارند. از این جهت طبق آیین‌نامه سؤال به صحن علنی فرستاده شد. به‌گزارش همشهری، خرداد‌ماه محمدجواد ظریف برای ارائه گزارشی از عملکرد وزارت خارجه به بهارستان رفت و مورد هجمه منتقدانش قرار گرفت، از آن تاریخ کمتر از 3‌ماه گذشته ‌و دوباره اهالی خانه‌ملت ظریف را به مجلس فرا خواندند. ظریف دیروز میزبان همتای هندی‌اش بود.

  500ساعت وقت برای تشکیل یک کمیسیون بی‌سرانجام
جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی تعیین تکلیف کمیسیون حقوقی- قضایی، گفت: برای این موضوع تا‌کنون ۵۰۰ساعت نفر وقت گذاشته شده است تا تکلیف فعالیت این کمیسیون و عدم‌حضور برخی نمایندگان در آن کمیسیون بررسی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید