• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108984
+
-

رتبه دوم سیستان‌وبلوچستان در دریافت اعتبار

آخرین خبر
رتبه دوم سیستان‌وبلوچستان در دریافت اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اختصاص 2400 میلیارد تومان اعتبار به این استان در سال جاری، از کسب رتبه دوم سیستان‌وبلوچستان از نظر میزان کل اعتبار اختصاص یافته خبر داد.
به گزارش گروه ایرانشهر، «مهرداد عرب» همچنین با اشاره به اختصاص ۶۱۲ میلیارد تومان از محل ردیف قانون استفاده از امکانات کشور (متوازن) به سیستان‌وبلوچستان گفت: استان از این نظر هم در میان 31 استان کشور رتبه اول کشور را کسب کرده و از این ردیف اعتباری تاکنون ۲۱ درصد تخصیص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار تخصیص‌یافته به سیستان و بلوچستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغیه بین شهرستان‌های استان توزیع شده است،‌ افزود: ۴۱۲ میلیارد تومان از ردیف استانی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که ۷۱ درصد آن جذب شده است. از این ردیف استانی ۱۸۷ میلیارد تومان به صورت  نقد و مابقی در قالب اسناد خزانه به استان پرداخت شده است.
وی همچنین با بیان اینکه ۱۴ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان از ردیف تکمیل راه‌های روستایی به استان  اختصاص یافته است،‌ توضیح داد: ۷۱ درصد تخصیص یافته که ۶ و نیم میلیارد تومان نقد و بقیه به  صورت  اسناد خزانه است.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان‌وبلوچستان،‌ 4 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش اعتبار عمرانی بازارچه‌های مرزی سهم این استان بوده که ۷۱ درصد آن در اختیار استان قرار گرفته  است.
وی ادامه داد: سهم سیستان و بلوچستان در ردیف اعتباری ملی استانی شده ۹۷ میلیارد تومان بوده که ۴۷  درصد آن تخصیص یافته است؛ از این ردیف ۱۵ میلیارد تومان نقدی و بقیه در قالب اسناد خزانه پرداخت  شده  است.
عرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیلاب سال گذشته به جاده‌های روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۲ میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت راه‌های خسارت دیده از سیلاب به این استان تخصیص داده شده است. همچنین برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان هم ۹۰ میلیارد تومان از اعتبار استانی در نظر گرفته شده است.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ایرانشهر نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار از مرکز و ۳۰ میلیارد تومان هم از اعتبار استانی اختصاص یافته  است.
او همچنین با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان از اعتبار مرکز و ۳۷ میلیارد تومان هم اعتبار استانی برای ساماندهی فاضلاب زاهدان اختصاص یافته است، افزود: همچنین  برای ساماندهی فاضلاب زابل، چابهار، کنارک و زهک هم افزایش اعتبار در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در پایان صحبت‌های خود از انتخاب ۳۷ پروژه در سال «جهش تولید» برای تکمیل خبر داد که به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها امضا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید