• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108601
+
-

ناکامی نورسیده‌ها

بایرن مونیخ اجازه نداد بیست‌وسومین تیم هم طعم قهرمانی اروپا را بچشد

ناکامی نورسیده‌ها

ناصر الخلیفی به آرزوی دیرینه‌اش یعنی فتح لیگ قهرمانان اروپا نرسید و تنها تیم حاضر در دور یک‌چهارم پایانی (بایرن که از سد دیگر تیم دارای سابقه قهرمانی گذشت) موفق شد جام را تکرار کند. از 41تیمی که فینال را تجربه کرده‌اند، پاری‌سن‌ژرمن به نوزدهمین تیمی تبدیل شد که دستش از جام کوتاه مانده. هر 7 تیم اخیری که برای نخستین بار راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، بازی‌شان را واگذار کرده‌اند. آخرین‌بار دورتموند در فصل 97-1996 موفق به کسب قهرمانی در نخستین حضورش در فینال شد.

  بعد از بازی در بندر مارسی جشن ناکامی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان برپا شد چون مارسی تنها تیم فرانسوی فاتح این جام باقی ماند. عده‌ای هم که خودشان را برای جشن قهرمانی در پاریس آماده کرده بودند، بعد از شکست پی‌اس‌جی گفتند این همه راه آمده‌اند، وقت‌شان بیهوده تلف نشده باشد؛ این شد که دست به شورش و آتش زدن اماکن عمومی زدند.
 نکته طعنه‌آمیز اینکه زننده تک‌گل پیروزی‌بخش بایرن کسی بود که 9سال در آکادمی پاری‌سن‌ژرمن پرورش یافت. کینگزلی کومان دوره‌ای هم در یوونتوس حضور داشت. حالا هم پی‌اس‌جی هم یووه باید حسرت از دست دادن چنین پدیده‌ای را بخورند. کومان در 24سالگی تعداد جام‌های خود را به عدد20رساند. این پانصدمین گل تاریخ باشگاه در لیگ قهرمانان بود که تنها از رئال (567) و بارسا (517) کمتر است.
  این دومین سه‌گانه بایرن بود که با رکورد بارسلونا در تعداد سه‌گانه‌ها برابری کرد. بایرن 11بارد ر فینال حضور داشته درحالی‌که پاری‌سن‌ژرمن تنها 12بار این تورنمنت را تجربه و نخستین فینالش را بازی کرده و لایپزیش هم که تا نیمه‌نهایی بالا آمده بود تنها 11سال حیات دارد؛ درست به اندازه سال‌های راهیابی بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا. بایرن با این قهرمانی تعداد جام‌های خود در لیگ قهرمانان را به عدد6 رساند و با لیورپول برابری کرد؛ یکی پایین‌تر از میلان و مجموع جام‌های بایرن و میلان به تعداد جام‌های رئال مادرید رسید. تعداد بردهای بایرن در بازی رودررو به پاری‌سن‌ژرمن نزدیک شد؛ 4برد در برابر 5باخت در 9بازی.
 نیمار و امباپه همچنان در تیم فرانسوی می‌مانند و در شرایط کرونایی هیچ تیمی توانایی خرید آنها را ندارد و الخلیفی هم تا قهرمان نشدن در اروپا دست از سر ستارگانش برنمی‌دارد. اما این بازی دیدار خداحافظی چند بازیکن بود. خاوی مارتینس احتمالا به بیلبائو برمی‌گردد. تیاگو سیلوا که 23بار به‌عنوان کاپیتان در پاریس جام را بالای سر برده، پس از 289بازی برای این تیم جدا می‌شود و در 34سالگی احتمالا به چلسی می‌رود. تیاگو آلکانتارا هم که این اواخر تازه یادش افتاده بود بهترین بازی‌هایش را برای بایرن به نمایش بگذارد به‌احتمال فراوان به لیورپول خواهد رفت. مذاکره برای تمدید قرارداد آلالا هم ادامه دارد. کوتینیو و اودریوسولا با پایان قراردادشان به بارسا و رئال برمی‌گردند.
  روند گلزنی در دیدارهای پیاپی توسط پی‌اس‌جی متوقف شد و این تیم نتوانست از رکورد گل زده در 34بازی متوالی که با رئال مادرید اشتراک داشت عبور کند. آخرین‌بار جو هارت (من‌سیتی در سال2016) توانسته بود از پاریس در یک بازی اروپایی گل نخورد.بایرن مونیخ نخستین تیم لیگ قهرمانان اروپا از فصل 08-2007 (منچستریونایتد) است که بدون حتی یک شکست قهرمان مسابقات می‌شود. البته با این تفاوت که بایرن همه بازی‌هایش را برد (11بازی که به‌دلیل شرایط کرونایی و تک‌بازی در دیدارهای حذفی 2بازی از روال عادی کمتر بود). تیم آلمانی در 30بازی آخرش شکست نخورده و فقط یک تساوی داشته.
  رئیس یوفا تأیید کرده که ممکن است دیدارهای مراحل حذفی لیگ‌های اروپایی در فصل آِینده هم تک‌بازی باشد؛ مدل جام جهانی. دیدار سوپرجام این فصل اروپا هم ساعت 23:30 سوم مهرماه بین بایرن و سویا در ورزشگاه پوشکاش آرنا مجارستان برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید