• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108561
+
-

طراحی نقشه سرقت پای بساط تریاک

طراحی نقشه سرقت پای بساط تریاک

مجرم سابقه‌دار به بهانه مصرف تریاک با مرد جوان طرح دوستی ریخت و قدم به خانه آنها گذاشت تا نقشه سرقت میلیونی‌اش را عملی کند.
به گزارش همشهری، اواخر اردیبهشت‌ماه مأموران پلیس در جریان سرقت از یک خانه ویلایی در شهرک ولیعصر تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. صاحبخانه زن جوانی بود که می‌گفت شب قبل در خانه‌شان حضور نداشتند و صبح که به خانه برگشتند متوجه شدند که دزدان با تخریب در ورودی، وارد خانه شده و همه اموالشان را سرقت کرده‌اند.
با این شکایت تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد. مأموران در جریان بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف متوجه شدند که سرقت حدود ساعت 8صبح رخ داده است. فیلم‌ها نشان می‌داد که 2مرد با یک خودروی وانت به مقابل خانه مالباخته رفته و بعد از تخریب در وارد آنجا شده و بعد از سرقت اموال و انتقال آنها به وانت، گریخته‌اند. مأموران در نخستین اقدام تصاویر دوربین‌های مداربسته را در اختیار شاکی قرار دادند و او با مشاهده چهره دزدان، یکی از آنها را شناخت. وی گفت که این مرد، فردی به نام وحید است که به تازگی با شوهر او دوست شده است. با شناسایی یکی از سارقان، دستور بازداشت وی صادر شد و مأموران در جریان بررسی‌ها متوجه شدند که وحید یک مجرم سابقه‌دار است که سوابق متعددی در زمینه سرقت دارد و حدود یک سال پیش از زندان آزاد شده است. زمانی که مأموران در جست‌وجو برای پیدا کردن مخفیگاه او بودند متوجه شدند که وحید 16مردادماه به جرم سرقت از خانه‌ای دیگر توسط پلیس دستگیر شده و دوباره به زندان افتاده است. با این اطلاعات وی از زندان به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت اعتراف کرد. او گفت: برای ارتکاب سرقت، ابتدا با شوهر شاکی طرح دوستی ریختم و چون او هم مواد مصرف می‌کرد به بهانه مصرف مواد یک‌بار به منزل وی رفتم. آن روز پس از بررسی کلیه جوانب و وضعیت منزل، نقشه سرقت را کشیدم و در روز سرقت چون می‌دانستم کسی در منزل حضور ندارد، یک وانت کرایه کردم و راهی آنجا شدیم. در بین راه به راننده گفتم که قصد انتقال مقداری از اثاثیه خانه‌ام را دارم و حتی از او برای انتقال اثاثیه به وانت کمک گرفتم و پس از سرقت، همه اموال را به شخصی به نام مهیار به مبلغ 200میلیون تومان فروختم.
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات مرد سارق، وی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید