• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108558
+
-

کیارش کوچولو؛ قربانی بی‌احتیاطی

اتصال سیم برق در یک تکیه جان پسری 4و نیم ساله را گرفت

کیارش کوچولو؛ قربانی بی‌احتیاطی

 «پسرم کنار تکیه ایستاده بود و همین که دستش را به میله‌ای که آنجا قرار داشت زد، خشک شد.» این حرف‌های پدر داغدار کیارش کوچولو است که ناباورانه پسر 4و نیم ساله‌اش را بر اثر برق‌گرفتگی از دست داد. او حالا به‌دنبال شناسایی و مجازات مقصران مرگ جگرگوشه‌اش است.
به گزارش همشهری، ساعت 9 شب‌یکشنبه کیارش کوچولو از خانه‌شان در کوچه هادی واقع در خیابان خلیج‌فارس تهران خارج شد تا با دوستانش بازی کند. از چند روز قبل و همزمان با شروع‌ماه محرم، در کوچه تکیه‌ای برپا شده بود و شب‌ها در آن مراسم عزاداری برگزار می‌شد. کیارشِ 4و نیم ساله، چند قدم از خانه دور شد و کمی آن طرف‌تر از خانه‌شان، کنار یک تیر چراغ برق که نزدیک تکیه قرار داشت رفت و روی زمین نشست. پدرش هم از خانه بیرون آمد. او جلوی در ایستاده بود و با گوشه چشمش گاهی کیارش را نگاه می‌کرد. پسربچه با چند نفر دیگر از همسن و سالانش سرگرم بود. بازی‌های کودکانه کیارش و دوستانش ادامه داشت تا اینکه چند لحظه بعد وقتی پدرش نگاهش را به سوی پسرش چرخاند صحنه عجیبی دید. پسربچه بی‌حرکت ایستاده بود و تکان نمی‌خورد. مرد شوکه شد. هنوز به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است. با قدم‌های بلند خودش را به پسرش رساند. دست و پایش خشک شده بود و تکان نمی‌خورد. کنار تیر چراغ برق میله‌ای قرار داشت و کمی بالاتر کابل برقی به میله متصل بود و در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که کیارش دچار برق‌گرفتگی شده است. پدر وقت را از دست نداد و فورا پسرش را بغل کرد و او را به بیمارستان فیاض‌بخش که در آن نزدیکی است رساند اما تلاش پزشکان برای نجات کیارش کوچولو به جایی نرسید و او ناباورانه مقابل چشمان بحت‌زده پدرش روی تخت بیمارستان جان باخت.

حادثه به روایت پدر
روز گذشته کیانوش گراوند، پدر کیارش بعد از آنکه پیکر نحیف پسرش را از پزشکی قانونی تحویل گرفت آن را در یکی از قطعات بهشت‌زهرا به خاک سپرد. زمانی که او با جگرگوشه‌اش وداع می‌کرد کمتر از 24ساعت از این حادثه می‌گذشت. او ساعتی بعد از مراسم خاکسپاری در گفت‌وگو با همشهری، جزئیات بیشتری از تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌اش را بازگو کرد. او می‌گوید: از چند روز قبل در نزدیکی خانه‌مان یک تکیه زدند. هرچند ندیده‌ام در آنجا زیاد عزاداری کنند اما شب‌ها گاهی نوحه از بلندگو پخش می‌کنند.
وی ادامه می‌دهد: آن روز کیارش از خانه بیرون رفت تا با بچه‌ها بازی کند. من جلوی در ایستاده بودم و دیدم پسرم کنار تیر چراغ برقی که نزدیک تکیه بود خشک شده و تکان نمی‌خورد. آنجا که یک میله فلزی بود و یک سیم برق که از تیر برق برای تکیه گرفته شده بود به میله چسبیده بود. همان موقع او را سوار موتورسیکلتم کردم و به بیمارستان بردم.
پدر داغدار درباره آخرین لحظات زندگی پسرش می‌گوید: چشمانش باز بود و من را نگاه می‌کرد. به سختی نفس می‌کشید و بعد از چند دقیقه نفسش قطع شد. پزشکان بیمارستان، حدود 2ساعت برای نجاتش تلاش کردند اما فایده‌ای نداشت.
این مرد که به‌جز کیارش پسر 2ساله دیگری هم دارد ادامه می‌دهد: بعد از فوت پسرم وقتی به محل حادثه برگشتم تا موضوع را پیگیری کنم مسئولان تکیه به دروغ داستان دیگری برایم تعریف کردند. آنها گفتند یکی از بچه‌ها کیارش را هل داده و سر او به تیر چراغ برق خورده است درصورتی که وقتی پیکر پسرم را از پزشکی قانونی تحویل گرفتم به من گفتند علت فوت او برق‌گرفتگی از ناحیه دست راست است. من قصد شکایت کردن نداشتم اما بخاطر دروغی که به من گفتند در دادسرا شکایت کردم و این پرونده را پیگیری می‌کنم تا مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.  براساس این گزارش، هم‌اکنون پرونده‌ای در این‌باره در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شده و بازپرس مصطفی واحدی دستور بررسی علت حادثه و شناسایی مقصران را صادر کرده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید